Gå til innhold

Middag idag en fredag da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har de siste fredager lagt pizzaboller. Har blitt barnas store favoritt. Og så har vi sett norske talenter sammen. Lurer på om jeg skal lage det idag også. Det er jo utrolig godt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha svart på den pannekake tråden har jeg veldig lyst på pannekaker =)

Kanskje det blir pannekaker til frokost eller lunsj og noe annet ikveld. Har egentlig 2 med kjøttdeig i kjøleskapet som skulle vært spist opp. Har ikke plass i fryseboksen he he =)

Hørtes veldig godt ut med pizzaboller. Spørs om jeg vil lage pizzahorn til sambo og horn med vaniljekrem til meg =) =)

Er kjempesulten, så alt høres såå godt ut!!

Skrevet

Jeg er også sulten nå. Sitter og venter på å orke å reise meg å gå og lage meg frokost..

Jeg lager pizzaboller av den oppskfitfen som var her inne for en stund tilbake siden.. "verdens beste bolledeig". Den er utrolig god. Bruker den til vaniljeboller, skoleboller, vanlige boller, kanel i svingene og pizzahorn. Eller pizzaboller som jeg lager da. Lager de på helt samme måte som horn. Kjevler ut deigen, og skjærer opp til horn. Legger i fyll som er kjøttdeig stekt, så har jeg på krydder og hermetiske tomater og til slutt pølsebiter som blir rørt sammen og kokt litt. Er utrolig godt fyll:) Har så dette på så legger jeg en del oppskåren ost oppå dette igjen. Så istedet for å rulle de som horn, så bretter jeg dem bare sammen slik at de blir tette:)

Jo mer jeg skriver jo mer skjønner jeg at dette blir det også idag.

Skrevet

Vi skal ha fiskegrateng med poteter, grønnsaker og hvit saus idag.

Kokkelimonke: de pizza bollene dine høres veldig gode ut, det tror jeg jammen jeg skal prøve en dag også ;) Du vil vel ikke dele oppskriften på bolledeigen ? :) Har også en oppskrift på en deig som egentlig er ment til fastelavensboller, den er kjempe god og den bruker jeg til boller og alt annet også... Kansje jeg skal prøve den på pizzabollene :)

Skrevet

3,5 dl melk

100 gram smør

8 dl mel

1 dl sukker

1 pakke rød gjær. Jeg synes de blir best med fersk gjær.

3 ts kardemomme.

Veldig enkel og utrolig god:)

Anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

Tusen takk :D Får nesten lyst til å prøve å lage det allerede nå hehe.

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt. Den er veldig god. Jeg dobler alltid oppskriften jeg da:)

Så hvis jeg ikke har nok full, så lager jeg boller av resten av deigen.

Skrevet

Kylling-snacks (BBQ-marinerte, ferdig fra butikken) og potetsalat!

Kyllingen varmes i ovnen, og potetsalaten taes rett ut av kjøleskapet.

Mulig det blir hvitløksbaguette ved siden av også (varmes i ovn sammen med kyllingen).

Kjempe-godt, og kjempe-enkelt - fort gjort!!

God helg! ;-)

Skrevet

Sett bort fra grønne blader på trærne og blomster i hagen er det høstlig hos oss i dag. Derfor fikk jeg veldig lyst på fiskesuppe i dag, så da blir det det.

Skrevet

I dag blir det pitabrød og tortillalefser med krydrede kyllingfileter og masse deilig salat. Mannen min er veldig god til å lage mat, blir så god smak i det.

Skrevet

Idag har sønnen bestemt middagen, så da blir det pølse med pommes frites. Pannekaker fikk jeg også lyst på, så det blit lunsj i mårra også et eller annet godt på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...