Gå til innhold

fra en mor til en annen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg har en jente i barnehage.

jeg venter nå nr2 i ktober,å har vært sykmeldt helt siden jeg ble det grunnet ekstrem sv.skaps kvalme å bekkenplager.

her er da spm mitt :)

jeg skulle gå å hente lille jenta mi i forrige uke,noe der er lenge i mellom at jeg gjør pga formen, å da klarte hu ene ba.hage tanta å så d at : ettersom jeg bare var hjemme om dagene så kunne jeg jo levere henne etter frokost å hente henne tidligere på dagene,for hun hadde sagt at hun ville hjem til mamma flere ganger.

jeg har aldri latt henne vært der fra 7-5..hun blir levert av faren kl8 hver dag og hentet mellom 3.30-4-00.

skal jeg føle på samvittigheten her eller er det langt i fra riktig av henne å si sånndre ting?

jeg betaler jo for 100 % plass uansett hva hun mener å tror.

takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?? Det var frekt av henne synes jeg. Hun har ingenting med å gjøre hvor lenge du har ditt barn i barnehagen, som du sier så betaler du jo for 100% plass. Du er ikke sykemeldt for å være hjemme med barnet ditt, du er sykemeldt for å ta vare på kroppen din nå i svangerskapet.

Nei, synes hun var for drøy, men synes kanskje ikke du trenger å ta det opp med henne.

Håper kvalmen gir seg litt snart i det minste, god bedring. :)

Skrevet

Herregud, hva er nå det å si???

Jeg er også 100% sykmeldt og har en gutt som går i en privat barnehage, og venter nr. 2 i september.

Jeg har tenkt mye på hva de i barnehagen tenker, men vi betaler tross alt for full plass, og hadde jeg ville hatt han hjemme, så hadde jeg jo sagt opp plassen!

Det har vært en del sykdom i barnehagen til lillegutt i den siste tiden, så har måtte ha han hjemme, og jeg merker at det tærer på både han og meg, og jeg tror de små har godt av å være i barnehagen, da lillegutt kjeder seg mye mer hjemme da det ikke er noen å leke med på dagtid her(alle er jo i barnehagen), og da jeg sliter med bevegelse pga bekkenet, er det ikke mye jeg kan gi av meg selv til han.. Dette gjelder vel deg også tenker jeg, da du i tilegg sliter med kvalmen...

Nei, ikke ha dårlig samvittighet, det burde heller den ansatte i barnehagen ha som i det heletatt klarer å prestere å si noe sånt..

Skrevet

Det syns jeg barnehagen ikke har noe med! Jobber selv i barnehage, og når barna kommer og går er det foreldrene som selv bestemmer uten å bli redd for hva vi mener, men er vel anbefalt å ikke ha lenger dager enn ca 8 timer, og jenta de er jo ikke lenger i barnehagen enn det.

Jeg går hjemme sykemeldt selv, men gutten er i barnehagen, for han hadde kjeda seg ihjel hjemme med meg som ikke klarer å rikke meg nesten!

Hadde det vært MEG, hadde jeg gitt beskjed om HVORFOR jeg er hjemme, slik at de vet at jeg er skikkelig dårlig, derfor leverer og henter far.

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet!

Skrevet

takk for gode svar.

vet jo med meg selv at hun ikke har rett til å si sånn,men er jo litt ekstra såre nå når man går sånn ;)

dattra mi hadde fått mark om hun skulle ha vært hjemme med meg..ser jo det bare når vi kommer til søndag i helgene at hu bynner å gjøre ting hun ikke får lov til bare for å finne på noe..hehe..

får bare håpe jeg slipper å få flere kommentarer fra henne:)

takk alle sammen :)

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Frekt sagt! Du er jo ikke sykemeldt for å være hjemme med barnet, men for å ta vare på deg selv! Vet selv hvor tungt det er å ha en liten hjemme når man sliter med bekkenet, og med kvalme i tillegg hadde jeg aldri klart det! Nei, det der har de ingenting med!

Skrevet

herregud! kjenner jeg blir irritert på dine vegner her altå.. d har hun da ingenting med!

Jeg har også en i bhg selv om jeg ikke er i jobb på dagtid. Han går annenhver dag (har halv heldagsplass)... jeg var hjemme med han til han var 1 år og noen mnd, da kjedet han seg så mye og jeg også at vi begge hadde godt av litt forandring! Nå som jeg er gravid syntes jeg d er tungt å ha en aktiv liten kar hjemme hele dagen, d er godt å vite at han koser seg i bhg og så har vi tid sammen på ettermiddagen!

Ikke bry deg.. om du klarer .. og sier hun noe igjen ville jeg sagt at dette er vel opp til deg å avgjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...