Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre av en bekjent i går at jeg ikke burde la gutten min (5 mnd) stå så mye på føttene (noe han ELSKER), da det blir for mye belastning på hoftene. Har aldri hørt om dette før.. Huff, håper jeg ikke har gjort noe galt. Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Bompi80,

Da jeg var på 6 mnd kontroll nå nylig sa fysioterapauten at han ikke skulle stå så mye på benene, men når hun så hvor påståelig han er for å stå på bena så sa hun bare at jeg skulle prøve å redusere det litt. La han ligge mer på gulvet enn å stå på fanget. Men du skal ikke ha dårlig samvittighet for det, det er jo ikke akkurat noe vi vet før vi blir informert om det. Og jeg tror nok ikke barnet ditt har tatt så veldig stor skade av det. Her har lille poden stått på fanget fra han var 3 mnd og fysioterapauten sa han hadde sterke hofter så... Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at du har gjort noe galt, du er helt sikkert så flink så :)

Skrevet

Nja... man skal vel _egentlig_ ikke la de stå så mye, før de klarer å stå selv. Har hørt at de kan ble hjulbeinte blant annet, men jeg vet ikke. Imidlertid virker det som om maaaange bebiser VIL opp å stå, blant annet min lille. Hun nekter å sitte eller ligge på fanget. Hun skal stå. Ferdig med det. Hvis ikke er det baaare surving.

Har nok litt å si hvordan man holder dem også. Vi prøver å så mye som mulig holde henne godt under armene, så belastingen på beina ikke blir så stor som hvis vi hadde holdt henne i hendene... Det er samme for henne, bare hun får stå;)

Vesla her er imidlertid veeldig sterk i beina og hoftene. Hun klarer fint å stå selv i sofaen og lene seg mot sofaryggen... Ikke at det er noe hun gjør hver dag altså, men;) Alt skal nå engang læres, og jeg trodde alle babyer skulle ligge på armen og kose;) Haha, jenta mi har villet opp og se siden dag 1 hun, ligge på armen og kose du liksom...:))

Nei, la han stå litt du, det er nok mye som er verre å gjøre enn det. Vi kan jammen ikke gå å ha dårlig samvittighet for alt, selv om vi ikke følger rådene fra hs, bøker, bestemødre - you name it. Det er tross alt vi som kjenner gullene våre best - og vil vil dem tross alt kun det beste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...