Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Svigermor skal passe dattera mi på 6 uker og jeg kjenner jeg er skikkelig nervøs. Har ikke hatt barnevakt på hun før pga jeg syns egentlig hun er for liten. Men samboeren mener det blir litt vanskelig å ta hu med siden vi har det litt travelt i dag. Blir nok noen timer med barnevakt. Og jeg gruer meg sånn. Svigermor har sine egne måter på å gjøre ting og jeg er ikke helt enige i de måtene. F. eks. som å la hun ligge å gråte seg i søvn eller mate hun hver gang hun gråter. Jeg liker ikke dette. Syns det er bedre å ta henne opp, trøste og så legge hun igjen. Og hun kan ikke få mat mer enn hver 4.time for hvis hun får det så gulper hun over hele seg. Syns dere at jeg kan si til svigermor at hun må gjøre ting på våres måte? Det er jo våres unge og det er vi som kjenner hun best.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Det er deres barn så du kan selvfølgelig gi innstruksjoner til barnevakten. Men jeg syns det er veldig rart at dere legger opp ett så tett løp at dere ikke kan ta med deres 6 uker gamle baby. Jeg personlig syns det er alt for tidlig med barnevakt. Men dere gir jo flaske allerede så det går vel fint.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jeg får ikke ammet så flaske har hun fått fra første stund. Greia er at vi har ikke noe anna valg enn å ha barnevakt siden vi har endel å ordne angående dåpen. Jeg liker ikke å måtte dra fra henne men håper på å få ordnet alt fort så vi blir fort ferdige. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Ja det går nok fortere og det går helt sikkert fin.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Skjønner at du er nervøs. Men det går helt sikkert fint. Snakk med din svigermor at hun ikke må la henne gråte seg i søvn for hun er så liten at hun ikke gråter på trass, men fordi hun vil noe (nærhet, bytte bleie, mat, trøtt). Ellers så har jo din svigermor hatt barn selv en gang, og det er jo begrenset hvor mye "skade" hun kan gjøre på noen få timer. Bare vær ærlig med din svigermor, og si at du er litt nervøs for å være borte fra jenta, og spør om det er greit at du ringer innimellom for å høre hvordan det går. Da hører du jo raskt i tlf om det er mye gråt eller ikke :-) Går nok helt fint skal du se!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Du har nok rett.. Er første gang jeg drar i fra jenta mi så er nok derfor jeg er så stressa nå. Lurt det å ringe ofte. Hadde jeg ikke tenkt på selv:) Svigermor blir fort veldig furt så må være forsiktig med hvordan jeg sier ting. Hun ble litt snurt her en dag når jeg sa at jeg kan ta **** pga hun gråter så mye og da gjør det så vondt for meg også. Da løp hun nesten ut døra og ville ikke være på besøk lengre. HI
Tommage♀♂ Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Reagerer egentlig mest på at hun bare kan få mat hver 4. time jeg. Er det bare fordi hun gulper dere ikke gir oftere? Har dere fått beskjed om å gjøre det sånn? Trodde det var vanlig med 3 timer jeg, gulp eller ikke. De har små mager, og jeg blir sulten selv om jeg ikke spiser på 4 timer!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Hun er bare 6 uker men spiser allerede 150 ml. Og vi prøvde i 4 uker å gi hun mat hver gang hun gråt men da gulpet hun utrolig MYE hele tiden. Måtte bade hun 3-4 ganger hver dag og det går jo ikke i lengden. Så jeg begynte med rutiner og da fant vi ut at hver 4.time passer det veldig bra og så får hun vann mellom måltidene når hun vil ha. Passer på at hun legger på seg så du trenger ikke å være bekymret. Og etter vi begynte med dette så gulper hun ikke så mye og hun er så fornøyd selv. Er ikke mulig å tvinge i hu mat heller vettu. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Jeg må bare kommentere en ting. Det er veldig tidlig å begyne med vann allerede nå i stede for melk. Jeg også syns 4 timer mellom måltidene hørtes mye ut. Det vanlige er 3 timer + -
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #10 Skrevet 8. mai 2009 Hvorfor er det det? Tar ikke noe skade av det hun når hun ikke er sulten men tørst. Alle unger er forskjellig veit du! Og dette funker bra hos oss så da kan dere gjøre som dere vil og så gjør jeg det på min måte. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 De matrutinene der ville jeg ha klarert med fagpersonell, hørtes ikke helt rett ut.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #12 Skrevet 8. mai 2009 Hehe Dere er så hysteriske. Er ikke det viktigste at hun legger på seg normalt og faktisk holder på maten i maten i stedet for å få mat hver gang hun bare lager en lyd og gulper over hele seg selv, meg og sofaen?? Overhysteriske damer er dere
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #13 Skrevet 8. mai 2009 Enig med deg HI, enkelte av dibberne er overhysterisk. Er bedre at hun får melk hver 4 time enn at hun gulper opp mye av melken hvis hun spiser oftere, da får hun jo ikke så mye melk i seg allikevel. Og hvis hun legger på seg så er det jo ikke noe problem. tror denne damen kjenner babyen sin mye bedre enn dere!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #14 Skrevet 8. mai 2009 Endelig noen som er fornuftig. Grunnen til at jeg gir henne vann er fordi en stund tilbake så ble hun så slapp og grinete og tisset veldig mye i bleien. Men når jeg ga henne melk så kom alt opp igjen og hun ble grinete hele dagen og natta. Lå og gråt i søvne. Men etter at vi begynte å gi henne vann mellom måltidene så er hun mye mer livlig, mer våken og mye blidere. Pluss at hun sover hele natta. Godt med en fornøyd unge syns jeg. Og hun elsker vann. Er ikke snakk om mer enn 120-160 ml vann hver dag. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Herregud da ,det var ikke matrutinene til babyen hi tok opp her . Tror nok hun kjenner babyen sin mye bedre enn noen av dere ! Min sønn sov hele natten fra han var 1 uke gammel og da gikk det 6-7 timer før han fikk mat ,gikk helt fint det ... Til hi :tror nok svigermor klarer å ta seg av babyen helt fint ,men skjønner deg veldig godt ,for jeg har en svigermor som er ganske lik din .Men vær blid og hyggelig når dere leverer babyen og si det du vil si med et smil .,så går det bra . Og om du føler for å ringe ,så bare gjør det ...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #16 Skrevet 8. mai 2009 160 ml VANN til 6 uker gammel baby? E du steike hakke tøvat???????? D e jo fanimæ 1/4 av matinntaket hennes!! Ikke rart stakkars lille babyen din gulpe. Å man bør gi hver 3 time, å heller mindre per måltid, evnt bytte mme!! Du e GAL om du gir den 6 uker gamle babyen din nestn 2 dl vann nu...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #17 Skrevet 8. mai 2009 Er tydeligvis du som ikke følger med. Det er det hun drikker til sammen en hel dag! Og hun trenger det. Er jo kokt vann som er lunkent. Du får lese gjennom innleggene før du bare skriver dritt til meg. Poenget er at nå gulper hun IKKE mer!! Prøvd å bytte til collett og hipp men hun liker ikke hipp og collett tåler hun ikke. Jeg skjønner ikke hvorfor du klikker bare pga hun får litt vann hver dag. Hvorfor skal jeg gi mindre mat? Hun er storfornøyd med å få 150 ml til hvert måltid og så vente i 4 timer. Du kjenner ikke min baby så kanskje du skal tenke deg om før du slenger dritt. Jeg skrev ikke dette innlegget for at alle skal kritisere om hvordan rutiner jeg har på mating!!! Men dere som klikker pga hun får et par slurker med vann innimellom måltid, dere har fortsatt ikke svart på hvorfor dere er så veldig imot det? Tror ikke dere har noe fornuftig å komme med alikevel men. Som sagt: dere er så overhysteriske at det er ikke sant. HI
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. mai 2009 #18 Skrevet 8. mai 2009 Anonym 15:42 .Er du barnelege ????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå