Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff... sikkert et forfærdelig vanlig og dumt spm, spes siden d er bare ett år siden sist jeg var gravid og burde sikkert visst dette...

men uansett..

I går kjennte jeg at det plutselig begynte å "renne" ut av sjeden..ikke mye, men nok til at jeg løp på do for å "tømme" meg og bytte truse innlegg.

Men her er spørsmålet;

var d fostervann el kun vannete utflod..??

sist gang begynte fødselen med at vannet gikk, men da kom d jo mye mer, og d var rosa aktig og hadde en litt søtaktig lukt. Nå var d helt blankt og luktfritt..

må kanskje informere om at dette skjedde midt i en kynner. har siden ikke "rennt" like mye, bare noen umerkelige dråper som kommer konstant..

er 32+2, så fødsel nå er jo ikke å foretrekke.

noen som blir klok på dette?

tenkte å ringe føden om det kom i like store mengder i dag, men d har d da enda ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte jm om det forrige gang da jeg var usikker på om vannet var "gått" den gangen.

Dersom det kommer så lite at man er i tvil, så kan man sjekke det ved å bruke en farget klut som bind. Er det utflod vil det ligge igjen som en hinne på kluten, mens fostervann og urin vil gå igjennom. Urin lukter jo urin etter kort tid, mens fostervann lukter litt søtlig.

Har ikke testet dette selv, men det var jm's tips til å skille det ene fra det andre.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for tips! skal teste dette med en gang.

Skrevet

Spurte jm om dette på siste kontroll, og hun sa at det er mange som mistenker at vannet har gått, men at det vil komme mye mer dersom det er tilfelle. Mange får visst helt tyntflytende blank utflod som kan forveksles med forstervann... Hun hadde bare opplevd en gang (hun har vært jm i 25 år) at vannet faktisk var gått på denne måten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...