Gå til innhold

Trenger hjelp, har store søvnproblemer... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste nettene har jeg slitt veldig med å få sove. Ligger våken mange timer, og når jeg først sovner er det aldri mindre enn ,5 time til jeg våkner neste gang.

Av og til er det fordi jeg må tisse, men av og til bare våkner jeg. Og så må jeg ligge nye timer for å sovne igjen... Det er så fortvilende, nå renner tårene her...vet ikke hva jeg skal gjøre! Passer selvfølgelig på å ikke sove til langt på dag, og sover ikke om dagen. Men likevel - når kvelden kommer ligger jeg der og stirrer i taket :(

Sammenhengende søvn har jeg ikke hatt på mange måneder pga bekkenlåsning og en livmor som holder til midt på blæren, men nå er det annerledes. Jeg har nesten ikke søvn i det hele tatt. Jeg sovner gjerne for første gang i 2-3 tiden, og har vekkerklokken på 10 hver dag. I mellom de klokkeslettene er det mye oppvåkning, og mange timer som går med på å finne ro og sovne igjen.

Finnes det hjelp å få??

Er 31+6.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU ER IKKE ALENE..Legger meg midnatt våkner 3 ganger går på do våkna kl 5 lys våken.Har spist frokost lurer på prøve gå legge meg igjen,har en lang dag med tusenfryd osv...

ER oxo like langt i graviditeten som deg

Skrevet

Jobber du? Hvis ikke så har du jo dagen å hente deg inn igjen på, selv om det er kjedelig å "sløse bort" dagen på soving. Jeg har slitt med søvnproblemer både i svangerskapet og tidligere. Man kan jo ikke bruke sovetabletter som gravid, men jeg har hørt at akupunktur kan hjelpe? For min del har jeg vært sykemeldt siden uke 31 (er uke 39 nå), så da har jeg hatt mulighet til å sove på dagtid om ikke annet.

Det er fortvilende og frustrerende å ikke sove. Har felt en del tårer i den forbindelse jeg også...

Skrevet

Jeg har også hatt en del søvnproblemer, men nå denne uken har de kommet seg. Det jeg gjorde var å stå opp igjen og sette meg i en stol eller legge meg på sofaen og lese i en bok 1-2 timer. Da ble jeg trett og sovnet med en gang jeg la meg igjen. Verdt å prøve!

Skrevet

Takk for svar :) Godt å vite at jeg ikke er alene om problemet..

Sove om dagen tør jeg ikke, er så redd for å ikke få sove når kvelden kommer... :-S Men det hjelper ikke, får jo ikke sove uansett hvor trøtt jeg er når kvelden kommer. Men akupunktur har jeg ikke prøvd! Det skal jeg forsøke :) Er så redd for at dette skal fortsette, og at jeg skal være helt utslitt når lillegutt kommer...

Er ikke i jobb, heldigvis, da hadde jeg krepert. Har vært sykemeldt en stund pga rytmeforstyrrelser på hjertet.

Lykke til med Jon Blund dere andre jenter også :)

Skrevet

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap. Tror ikke jeg sov mer enn 2-3 timer de siste 5 månedene..

Jeg ble da sykemeldt. Og så var det bare å sove når jeg kunne. Men det gikk jo ikke over før gutten var ute, og da kan du tro jeg sov godt:)

Skrevet

Når ein ikkje får sova om natta så MÅ ein sova om dagen. Kva er så "farleg" med det? Eg får heller ikkje sova om natta, men då søv eg når eg FÅR sova. Det er viktig å vera godt utkvilt før fødselen. Ikkje ver redd for å sova om dagen! Sov når du får!!! Kroppen din har behov for søvn. Ikkje mykje er "normalt" under eit svangerskap. Kva vil du gjera dersom du får eit barn som ikkje søv om natta? Kor tid har du tenkt å sova då? Det kan vera "godt" å "øva" seg på å vaka om natta.....

Så mitt råd er: Ta vare på deg sjølv og sov når kroppen din vil. Ingen andre tek vare på deg enn du sjølv. Barnet viser ingen nåde.....

Lukke til!!!

Skrevet

Åh, kjenner meg så igjen :)

Har blitt 100 % sykmeldt pga søvnløshet jeg, og i kombinasjon med akupunktur har det endelig gjort susen (har slitt ekstremt med søvn mer eller mindre siden midten av februar og ble helt ødelagt av det). Har også lært noen gode avspenningsøvelser på yoga som etterhvert begynner å funke, men akupunktur har jeg virkelig troen på. Det ble verre den første uka jeg gikk til behandling, men så løsna det :) Helt fantastisk å sove, har fått et helt nytt liv! Dessuten setter hun nåler for evt andre plager også samtidig, halsbrann, bekken... osv.

Har også hørt at øreakupunktur er bra, men har ikke prøvd det selv.

Ellers så fikk jeg tips av akupunktøren om å lage et ordentlig søvnregime, som inkluderer søvn midt på dagen - men da må du stå tidlig opp. Jeg står opp halv sju-sju enten jeg har sovet eller ikke, og slapper av eller sover minst en time eller to f.eks i tolvtida. Tenk deg at du trenger samme søvnrytme som en baby :) (Og da er det forbudt å se på TV f.eks under siestaen, det er ifølge akupunktøren yang-energi og det liker vi ikke :) i nødstilfelle kan du lese bok eller høre på klassisk musikk, men helst ingenting) Synes dette med yin og yang er litt morsomt jeg, men det funker så da legger jeg meg i støvet.

Lykke til, og sov godt :)

Skrevet

Ville bare si at jeg vet hvordan du har det...ren terror. Så sliten, men finner ikke ro til å slokke av i hodet.Har prøvd å høre på lydbok med ørepropper i sengen( for å ikke vekke mann og barn), hjelper noen ganger. Må bare vær een litt rolig, ikke for spennende bok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...