Gå til innhold

Hvor fort gikk deres fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første fødsel tok 10 timer.

Andre fødsel våknet jeg klokka 7 av vekkeklokka til min datter. Kjente et knepp og klokka 8.29 vår gutten min ute. Altså 1 time og 29 minutter. Ganske intenst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok 52 timer fra føste rie. Hadde vonde rier i ca 28 timer. (bortsett fra når jeg kom til himmelen i noen timer med epidural...) De tok vannet 2 døgn etter første rie og 4 timer senere kom hun til verden med haste snitt.

En fødsel jeg overhodet ikke vil gjenta...! Så vi får se hva det blir til med neste(:

Skrevet

Med nr 1 så gjekk det 10,5 timar frå vannet gjekk til han var ute, men frå 3cm og aktiv fødsel så gjekk det 6 timar. Hadde full opning i ca 1time før han kom ut, låg litt høgt oppe og legen dytta han i rumpa, låg over mangen min hehe.

Med nr 2 så trudde eg at eg hadde rier, dei start kl 0630, var på sjukehuset kl 15 og jm sa at slik kunne eg gå lenge så ho meinte at det ikkje var rier. Blei nesten sendt heim att men grunna reise veg på 45-60min så kunne me komma tilbake om nokon timar så skulle ho sjekke att da før ho evt sendte oss heim.

Var tilbake kl 19 og da var det 3cm og tynnare kant så me skulle få bli, men det kom til å ta lang tid. Fikk fødestue 1945, mannen min hentar bagen min og eg klarer ikkje anna enn å fylle opp badekaret, hjørnekar, og ventar på mannen min, var ganske krafige rier da som varte lenge. Satte meg i badet, så kom det inn ei ny jm. Ho sjekkar opnin rundt kl 2045, og da fikk eg ta ei ri til i karet.

Den første jm kom inn og trudde ikkje det ho såg for detta skulle jo ta så lang tid!! Jenta mi var ute 2057, knappe to timar etter at det var 3cm!!

Syns begge fødselane har vore heilt greie, ingen som vara så mega lenge og eg har vore i fin form etterpå.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Ca 45 min fra aktiv fødsel (3-4 cm) til hun var ute, men gikk med maserier som ikke gjorde stort i 22 timer først da. Den siste timen var ganske jævlig, hehe...

Skrevet

50 timer fra de kraftige riene begynte... Var ganske utslitt etterpå.

Skrevet

Off, som jeg ikke missunner dere som har hatt fødsler som varte så lenge.

Vannet gikk 12 timer før hun var ute, men fra første rie så gikk det to timer.

Skrevet

Tar tid fra åpning jeg, siden det var en del maserier og sånt før dette.

1: Fra 2 cm åpning tok det ca 2 timer

2: Fra 4 cm åpning tok det ca 8 timer

3: Fra 4 cm åpning tok det ca 4 timer

Skrevet

18 timer fra fødselen startet (ble satt i gang). Da hadde jeg 3 cm åpning. 3 cm til på 18 timer og hun ble tatt med keisersnitt.

Skrevet

rett over 7 timer fra vannet gikk

8 timer og 45 minutt fra 5 cm åpning

15,5 time fra første rie

Skrevet

Vannet gikk først på meg og etter det kom riene som perler på en snor (ble satt i gang)

8 timer etter vann avgang så snuppa mi dagens lys :)

Skrevet

15 timer fra det begynte å skje noe, og 5 timer fra første vonde rie.

Skrevet

7 timer med første

9 timer med andre (men da hadde jeg 2 t. sovepause undervegs pga epiduralen).

Så relativt kjappe begge to.

Skrevet

45 min - keisersnitt.....

var på sykehus i 4 uker da....

Skrevet

Første fødsel 6,5 timer

Andre fødsel 3 timer!! Kort og godt..

"Fødekropp" som jordmor sa...;)

Skrevet

Gikk 2 timer fra vannet gikk til tulla var ute. Ingen rier eller tegn til fødsel før vannavgangen. Visstnok ny rekord for førstegangsfødende ved Bærum sykehus. Virkelig drømmefødsel!

Skrevet

20 timer med eldstemann, vannet gikk og riene startet med engang.

12 timer fra vannet gikk med nr. 2, men bare 8 timer med rier med han.

30 min fra første ri til jenta var ute med nr. 3. Pappaen og ei venninne som skulle passe gutta endte opp som jordfar og jordmor hjemme på badet ;-)

Skrevet

Hele fødselen fra første rie, 5 timer. Aktiv fødsel 2,5 time ( Fra 4 cm åpning til fødsel)

Skrevet

Fra vannet gikk: 0600

Til riene begynte: 1000 4 timer

Fra riene til aktiv fødsel: 1600 7 cm åpning

Ute: 22.57

Så ca 17 timer!

Skrevet

Første tok 4 timar frå første rie, 1 t og 20 min aktiv fødsel (igangsett)

Andre tok ca 5 timar frå eg våkna med litt mageknip, knapt 3 t frå eg skjønte at fødselen var i gang, 1 t og 45 min aktiv fødsel (spontan)

Skrevet

Begynte med "tak i magen" kl 05- trodde det var kynnere

Kl 17.30 fikk jeg komme til kontroll 1-2 cm åpning, fikk lov å bli

00.37 var gutten født

Ca 4 timer aktiv, og lett, fødsel

Skrevet

Spørs litt hva man definerer som starten på fødselen...

Vannet gikk fredag morgen. Ble innlagt på sykehuset med strikt sengeleie pga ikke festet hode. Maserier fra tre-firetiden natt til søndag (ingen søvn). Satt i gang søndag kl 11. Søndag kl 19 ble han født med akutt ks. Så rier i ca sju timer før det ble ks, men 2,5 døgn etter vannavgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...