Gå til innhold

Libero vs. Pampers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste. Jeg lurer på hva slags bleier dere foretrekker? Libero? Pampers? Eller tøybleier for den saksskyld? Jeg selv foretrekker pampers fremfor libero, fordi jeg synes liberobleiene er så utrolig stive, og gnisser for mye. Pampers er mer tøyelige og mykere. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Libero.

Ingen tilsetningsstoffer. Daniel tåler ikke pampers-bleiene. Fått skikkelig stygge sår av pampersen..

Skrevet

Libero. Pampers har helt feil passform, de henger ned på knærne mellom beina uten å gå rundt midten på bolla. Og hun er egentlig ikke særlig bollete heller, mer langbeint og slank. Fatter ikke at noen får de bleiene til å passe jeg, men kanskje jeg har gått glipp av noe viktig :P

Dessuten synes jeg pampersbleiene stinker bare med tiss i, og jeg liker ikke "nettingen" som klistrer seg til rumpa. Men, det er jo sikkert egentlig bare smak og behag.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det at "nettingen" har klistret seg, ikke ennå ihvertfall. :-) Hehe. Men er nok smak og behag ja. :-)

Skrevet

Det med nettingen synes jeg også var kjipt på nyfødt bleiene iallefall.

Så jeg har foretrukket libero i nyfødt perioden- når de har vert rundt året, har jeg egentlig brukt mest pampers... (og da har jeg ikke opplevd at nettingen har klistret seg som på de minste bleiene)

Skrevet

pampers (begge mine har brukt pamers)

libero er altfor store og klumpete til snuppa vår på 17mnd som er liten å tynn. enige me at pampers lukter litt fort tiss men det me nettingen kjenner jeg ikke igjen.

syns passformen passe veldig godt til henne. pampers blir ikke for store å henger ikke ned mellom beina hennes slik libero gjør.

hu har også brukt libero up and go bleier (i en størrelse mindre en hun vanligs bruker) hos mormor. de sitte greit på når de er nyskifta.

elstemann brukte også kun pampers av de samme grunnene.

han kunne heller ikke bruke noen typer up and go bleier for han hadde så tynne lår.

Skrevet

Pampers her. Måtte prøve libero da butikken ikke hadde pampers, men de bleiene tisset hun gjennom og de ble så tunge og begynte å skli ned.

Skrevet

Pampers, helt klart. Syns Libero blir så stive og har dårlig passform til tynne ben. I tillegg får vi ikke tak i økonomipakninger med libero

Skrevet

Pampers active fit..

Har prøvd libero, men liker de ikke.. Klumpete og stive, i tillegg til at de bare sklei ned.. Passa ikke junior i det hele tatt..

Skrevet

Pampers active fit her også:) Jeg anbefaler den til "alle" og de fleste bytter fra Libero til Pampers når de får prøve en active fit. De andre Pampersene er jeg ikke så fornøyd med.

Skrevet

Pampers Active Fit og Libero Up & Go.

Skrevet

Pampers har nok beste passforma, men det hjelper lite når ungen ikke tåler dem. Er vel den lotiongreia eller hva slags svineri de har i bleiene som gjør det. Så holder meg til Libero.

Skrevet

Ingen av dem- bruker first price og er faktisk mer fornøyd. Masse penger sparer vi også, i forhold til de to andre selv med bleieavtalene deres.

Skrevet

Hos oss så passer det beste med pampers til jenta våres, ved første mann så var det libero som passet beste, så det varierer ifra unge til unge

Skrevet

libero her.

pampers tisser han ut med en gang,og er klissvåt.

men han vil ikke ha up&go,han vil ha de med tape,for det bruker de i bhg.

men jeg håper han snart er ferdig med bleier i løpet av sommeren...

hatt bleieunger i mange år nå...

(eldste er snart 21 og minste er snart 3)

Skrevet

Libero av to grunner.

- De holder tett, det er det ikke alltid Pampers gjør.

- Veslejenta tålte ikke Pampers, ble rød og sår.

Skrevet

Libero.

Syntes pampers er for tynn, fort lekkasje.

Skrevet

Har alltid brukt Libero. Egentlig bare gammel vane...

Syns Pampers virker så tynne og rare ;-)

Skrevet

Pampers!!!

Libero er så tykke, klumpete og stive. Begge jentene ble bredbente av Libero, for de var altfor klumpete og fæle. Fysj! I tillegg ble de såre:(

Libero har super passform og er tynne, men holder likevel på alt.

Bruker active fit, og brukte newborn da de var bittesmå:)

Når vi har begynt med pottetrening og de ville ha trusebleier har det blitt litt up & go, for trusebleiene fra pampers holdt dessverre ikke helt mål... Men stort sett har de da heller villet ha på vanlig bleie istedetfor trusebleie, eller vanlig truse, pga at liberoene er så klumpete og ekle:/

Skrevet

Brukte Pampers Active Fit tidligere, men så prøvde jeg Forst Price, og siden har jeg bare brukt dem. Gode bleier, og myyyye billigere enn de ovennevnte

Skrevet

Her er vi nødt for å bruke Libero, da han fikk store åpne sår av pampers. Måtte t.o.m ha med egne bleier på barsel.

Da han var 2 1/2 mnd prøvde vi igjen med pampers, men det ble sår. Var da i Tyskland...så erfaringen er ---ha med mye bleier på utenlandsturer.

Skrevet

Til nå (han er 4 mnd) har definnitivt Pampers vært best. Mykere og mye bedre bevegelighet i de! Synes Liberoen er stiv og hard og hemmer bevegelsene hans.

Skrevet

Snuppis bruker Libero. Høyst sannsynlig fordi det er det merket de hadde på nyfødtavdelingen hvor ho var innlagt nesten 4 uker, så ble vant til de der. Har prøvd Pampers og, men de virka tynne og rare syns jeg. Er vel bare vanen det men...

Skrevet

Huggies, egentlig.

Brukte Libero med eldste datteren og var fornøyd.

Brukte Pampers på babyen og var fornøyd. Men da hun ble stor nok til Huggies 3, byttet jeg fordi Huggies var billigere.

Har aldri hatt problemer med utslett, tissing ut av bleien, osv men noen av bleiene. Vi har vært heldige, sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...