Gå til innhold

Noen som har erfaring med bruk av eye q kapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hørt om de. Har ei på 8 år som har litt problemer med konsentrasjonen og litt andre ting. Noen voksne som har prøvd de selv eller gitt de til barna? Er det store kapsler, og skal de svelges hele? Er litt skeptisk til om jeg vil få henne til å prøve de i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Eldstejenta mi brukte dem over en periode for ca 5 år siden. Hun var en veldig svak leser og hadde vanskelig for å konsentrere seg. Morsommere å tegne eller leke ute. Hun forbedret leseferidighetene med 3 nivå på 2 mnd. I tillegg var hun en helt annen unge å ha i huset:)

Skrevet

Eldstegutten min har brukt dem i flere år. Han har generelle lærevansker, og har hatt god nytte av dem. Han sier at det blir ryddigere i hodet når han tar dem. Fetteren hans med dysleksi bruker dem også, og har forbedret leseferdighetene sine veldig.

Kapslene er ikke så veldig store (som Omega3kapsler), og bør svelges hele, for de smaker høgg. Men jeg mener at det går an å få kjøpt flytende av enten EyeQ eller Efalex (som er omtrent det samme). Jeg ville absolutt ha gitt det en sjanse.

Skrevet

Jenta vår er flink på skolen, ligger høyt på nivå både i norsk og matte. Men hun har så problemer med å konsentrere seg og holde fokus lenge nok til at hun får gjort det hun skal i timene. F.eks scorer hun lavt på de testene de tar for å sjekke nivået, fordi hun ikke jobber raskt nok pga konsentrasjonen. Men lærerne vet jo at hun kan, hun bare bruker for lang tid. Hun drømmer seg fort bort i timene også, og blir fort distrahert, kan f.eks. ikke ha pennal på pulten, pennalet måtte være igjen hjemme halve skoleåret i fjor.

Gjest Morn du
Skrevet

Du får det flytende også:) Vel verdt et forsøk, så absolutt:)

Skrevet

Hører gjerne om flere har erfaringer å dele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...