*ViMsA* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 hvordan går det med deg? og vekta? synes du vektklubben fungerer bra? Jeg lurer på om vi begynte omtrent samtidig, så er veldig nysgjerrig!
Tommage♀♂ Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Jeg teller kalorier for harde livet ja=) Kjenner det på buksene at det hjelper! Litt skuffet denne uken, hadde bare gått ned 100 gram=( Men hadde mensen, kan det ha noe å si? Er ikke flink til å trene da, burde absolutt kommet meg mer opp av sofaen! Du da, hva er ditt mål? Er du i nærheten? Jeg er ned nesten 4 kg, vil ned 10 til sammen. Gikk fort ned de første ukene, så har det gått litt treigere de 2 siste ukene...
*ViMsA* Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 Men så flink du er da! kjempebra! Jeg skal ned minst det dobbelte som deg, så jeg har lang vei igjen! Har holdt på 3 uker, gikk ned 3 kg første uka, men så har det gått tregere. Har gått ned nesten 6 kg totalt, men det er jo som sagt langt igjen når målet var 20-25. Men jeg teller kalorier, knasker kaninfor og knekkebrød, drikker vann, unner meg veldig sjelden noe spesielt ekstra, og jogger nesten hver dag! Og jeg føler meg veldig mye bedre, og ser det godt på klærne. Håper jeg snart får noen kommentarer for det også, for det hjelper gjerne godt på motivasjonen! Det har helt kalrt noe å si at du har hatt mensen. Det har mye å si for meg. Tipper gjerne litt opp når jeg har el og mensen. Samler gjerne litt vann på den tiden. I tillegg sliter jeg veldig med søtsug, spisetrang eller hva man kaller det noen dager på de tidene av mnd. Har el nå, og måtte til slutt gi tapt i dag og spiste en is og en neve tortillachips. Men tenkte å prøve meg på to treningsøkter i morgen for å prøve og veie opp litt for det:P hehe
Tommage♀♂ Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Så flink du er da! Jeg får meg bare ikke til å trene jeg altså... Det går nok mye fortere ned hos deg siden du er så aktiv, + at du kan unne deg litt mer mat. Jeg er veldig flink med snop osv, rører det ikke i ukene, men unner meg litt på lørdager. Da veier jeg opp og teller kalorier på det også, og er påpasselig med ikke å overskride grensene. Skulle gjerne sett at det gikk litt fortere, men veide meg i dag og ser jo at det er fremskritt denne uka også=) "Desverre" er vi invitert ut på lørdag, treffe folk og drikke vin. Grugleder meg, for jeg er glad i vin og drikker gjerne alt for mye når jeg først er i gang, hehe;p Men så var det disse kaloriene da... Er jo sinnykt mye i alkohol! Lykke til videre da, vi får holde litt sammen og støtte hverandre i vanskelige tider du og jeg! Er ikke på vektklubb-forumet jeg, kun her=)
*ViMsA* Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2009 men du har jo vært mye flinkere når du tenker %. Det er utrolig bra å ha gått ned 4 kg når du "bare" har 10 å ta av! Husk det! Jeg er gjerne flink så lenge det er mye å ta av Men når jeg nærmer meg en ok vekt så sliter jeg veldig. Det hører med til historien at jeg har lavt stoffskifte, så det er enda vanskeligere for meg å gå ned enn for andre. Høres ut som du er veldig flink! Jeg har spist godt(eri... hehe) stort sett hver dag, så det er en enorm fremgang for meg å kutte ned til bare en sjelden gang når trangen tar overhånd. Og jeg har drukket flere liter pepsi max daglig, men jeg ser at fortsetter jeg med det så går ikke vekta nedover selv med lavt kaloriinntak, selv om den er sukkerfri, så jeg kuttet brusen samtidig. Men det blir at jeg unner meg "litt" av det. Kanskje en halvliter eller to i løpet av uka, og kanskje 1,5 liter i løpet av helgen. Så der har jeg litt å jobbe med! ...Det samme med iskaffen min. Jeg elsker min iskaffe mocca! Blir en nesten hver dag, 4-6 pr uke kanskje?, men tar den da som et måltid, eller med bare ett knekkebrød eller litt grønnsaker ved siden av. Men jeg bør helt klart prøve å kutte den ut! *gi meg motivasjon* Men jeg synes du skal kose deg med vinene om du ønsker deg det. Det er ikke å skeie ut en sjelden gang som er problemet vet du! Det er viktig at man koser seg innimellom om man skal klare målet til slutt. Hvis du vil ta det litt pent kan du kanskje prøve annenhvert glass vann og vin? Er ikke på andre forum enn her jeg heller. Bruker du vg's vektklubb? Jeg har bare brukt grete roede sitt gratistilbud; vektklubben.no. Men så vet jeg en del om hva man skal og bør spise fra før, så det er mest for å sette opp et regnskap egentlig...
Tommage♀♂ Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Ja jeg bruker vg. Veldig fornøyd med opplegget! Men jeg følger ikke matforslagene deres, jeg bruker bare dagboken for å registrere alt jeg spiser. Og prøver å holde meg til deres anbefalinger når det gjelder fett proteiner og karbohydrater. Men er ikke like flink til det hver dag da;p
*ViMsA* Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2009 ok, takk! jeg vurderer nemlig å melde meg inn der, men jeg får se... Lykke til i helgen da! Jeg har veiedag på mandag, så må holde ut i helgen. Håper på mer motivasjon av tallene da, så da må jeg være flink! Følger med hvordan det går med deg! Vi snakkes:) God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå