Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8 år har nå startet på sin andre fotballsesong. Hun har helt og holdent selv valgt å delta, men dilemmaet er at hun overhodet ikke eier talent! Hun er egentlig ikke så interessert i fotball, og i tillegg ganske så lat.. I fjor fant hun fort ut at hun helst ville stå i mål, ellers var hun mest opptatt av å plukke blomster, springe etter sommerfugler etc.. I år har hun valgt en annen taktikk: hun blir bare stående... I tillegg ser det ut som om hun har solgt smør uten å få betaling... Ser rett og slett ut som om vi har tvunget henne ut på banen! Har prøvd å veilede henne litt på at hun faktisk må løpe litt, i dag sa hun at det ikke var moro fordi hun aldri fikk tak i ballen, men hun forstår tydeligvis ikke at hun da må gjøre en innsats selv. Hittill har vi tenkt at så lenge hun selv synes det er morsomt så er det viktigst, men nå lurer jeg på om vi rett og slett bør skåne henne for nederlaget og råde henne til å slutte? Hmm, ble litt vanskelig dette, hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, dette hørtes jo ikke noe særlig gøy ut hverken for dere som foreldre eller for henne.

Jeg ville nok kommet med forslag til andre aktiviteter som passer bedre. Er dette en sport som "alle" venninner driver med?

Hvis hun selv har sagt at det ikke er morsomt må dere jo enten veilede henne på hvordan spillet fungerer, og si at om det ikke fungerer så er det sikkert best at hun slutter.

Skrevet

Jeg er enig med storebror og knerten. Prøv å foreslå en annen aktivitet. Kanskje en aktivitet der en ikke er så avhengig av å være en av de beste for å kunne delta på samme måte.

Svømming, håndball (der kaster de jo ballen til alle som er med)

Eller andre ting hun kan like.

Det er nok vanskelig det der.

Når jeg var liten gikk jeg på svømming da. Og når det var konkuranser sa far en gang til meg at "du må jo svømme alt du kan"

Da svarte jeg at det var jo stress!! He he jeg ble ganske god etterhvert, men sluttet for jeg gadd ikke trene =(

Skrevet

Kan hun stå i mål? Kanskje det er det beste? Evt forsvarsposisjonen? Hun liker sikkert felleskapet best? Kanskje dere kan introdusere henne til en annen sport, som ikke krever så mye løping, men er morsomt for henne likevel. Kan hende hun er med i fotball fordi venner liker det, sånn at hun vil gjøre det samme som dem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...