Gå til innhold

Hva hjelper mot oppstøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vær så snill ikke nevn Gaviskon! Det har eg prøvd før, og smakte verre enn oppstøtene...

Finnes det noe utenom det man kan kjøpe på apoteket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Jeg lider heller enn å drikke Gaviscon. Det går rett og slett ikke. Tablettene er også grusomme.

De på apoteket er av en eller annen grunn veldig opptatt av å prakke på oss gravide Gaviscon, men da jeg ba så pent jeg bare kunne om å få noe annet fikk jeg Novaluzid Mint. Leste pakningsvedlegget, står at det er ufarlig for gravide, så skjønner ikke hva de ruger på det for. Det smaker faktisk ok, og det hjelper! Lykke til!

Skrevet

LINK, LINK og atter LINK. Jeg har prøvd alt men ingenting fungerte, så ble jeg anbefalt link. Man kan kun ta to til dagen, så var litt skeptisk siden jeg hadde så masse.

Helt i begynnelsen tok jeg to, nå hender det at jeg kun trenger å ta en. Funker utrolig bra! Står Link 700 på pakken. 60 stk, Koster mindre en den stygge grusomme gavisconen, også fungerer den titusen ganger bedre:)

Lykke til

Skrevet

Skriver under på denne til Johanne B;)

Billig og funker for meg ihvertfall...

Skrevet

Gulrøtter eller raspet gulrøtter :)) Namnam og sunt ;))

Skrevet

knall tios er å ta litt sukker i munnen å skyll ned med et glass melk...funker med en gang!!

Skrevet

Mandler funker også... Evt andre nøtter....

Skrevet

Melk funke faktisk ikkje :o( Har prøvd, men bli vel bare verre... Klare heller ikke spise ting m sukker i, unntatt kick-laksris m sitron inni, men kan jo ikkje spise lassevis av det i evigheter (3 mnd t termin)

Skrevet

Går an å spørre legen om å få noe på resept hvis du er veldig plaga. Jeg har det... ;-) Finnes forskjellig typer, men alle er vanlig piller som svelges med vann som nøytraliserer. Funker som bare det! Gaviscon og sånt er noe drit! Legene mine mener det ikke er skadelig - det er bare ikke testa ut ordentlig og dermed helgraderer legemiddelboka seg... Men brukte det under hele forrige svangerskap også... det er noe med at noen ganger må man benytte seg av medisiener hvis plagene er for ille.

Lykke til... ;-)

Skrevet

Er ikke så ille enda, men skal snakke m legen om det ved neste kontroll..

Skrevet

har hørt om folk som blir værre av banan (venninna mi har kronisk halsbrann) .... Men hva med ris? Uten noenting? Knekkebrød med masse fiber? Rotgrønnsaker?

Det skade i hvertfall ikkje å prøve hjemmeråd da..

Syns du det blir kjedelig kan du jo lage hjemmelaga fullkornstortilla's (vett ikkje om det selges i butikken), ha i litt salat, ris, raspa gulrot som hu skreiv hu eine, og evt bittelitt dressing/rømme om du like det..men bare litt da. Hehe..ska jo helst ikkje ha så masse fett når en slite med halsbrann.

Smake kanskje litt lite, men...det e jaffal bra mot magen, om det ikkje sko hjelpe mot halsbrannen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...