Gå til innhold

Mange sexpartnere = letter/oftere utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere om d? Kan d være noen sammenheng?

har ei venninne som har ligget med sikkert 30 menn og hun har vært utro 2 ganger... ser henne som veldig umoralsk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget med ca 30 menn. Var utro mot en av mine kjærester, men da var jeg egentlig på vei ut av forholdet. han fikk aldri vite det, jeg gjørde det slutt 2 mnd etter. Er fortsatt sammen med han jeg var ut med, vi har vært sammen i 7 år, har aldri vært utro mot ham. Så vet ikke. Føler meg ikke spesielt umoralsk som har ligget med ca 30 menn :-)

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har sikkert hatt nærmere 100 partnere, de fleste naturlig nok one nights. Har vært singel i det meste av mitt voksne liv. Men utro har jeg ikke vært, annet enn da jeg var 16, og kysset en annen gutt enn kjæresten på en fest en gang.

Jeg ser slik på det; når jeg er singel, kan jeg gjøre det jeg vil. Når jeg er sammen med en, så har jeg VALGT å være med kun den personen. Og da har jeg ikke andre. Det er snakk om moralsk valg, og hva du selv forventer av din partner tilbake. Du kan ikke forvente mer enn du selv kan klare å holde/gi. Klarer en ikke være trofast, så bør en heller ikke gå inn i et forhold.

Og jeg mener det har mye med selvtillit å gjøre; har du selvtilliten på plass, så har du ikke samme behov for bekreftelse av andre. Noe jeg mener det å flørte og bli beundret av mange/andre er. Og da ender det kanskje lett med utroskap, om du søker denne bekreftelsen fra andre enn din partner.

Ellers så mener jeg at du HI bør feie for din egen dør først. Du kjenner jo ikke alle detaljene i livet til din venninne. Du lever ikke hennes liv. Det er heller ikke din rett å dømme andre. Det bør du holde deg for god til. Og bare som et PS; jeg hadde sikkert funnet noe om deg, om jeg kjente deg, som jeg kanskje tenkte var umoralsk eller helt på trynet. Men ikke alle er som du; jeg tar folk for den de viser meg, ikke for hva de ellers gjør i livet.

Skrevet

Jeg er enig med 22.27.

Jeg har hatt over 100 sexpartnere men har ikke vært utro i noen av mine forhold. Er nå gift og har vært sammen med mannen i over 8 år og vi har 2 unger sammen. Har ikke tenkt tanken på å ha sex med noen annen enn han.,

Skrevet

Tja... jeg ville vel tro at det er lettere for noen å være utro dersom sex ikke betyr så mye for dem. Samme som det sikkert er lettere å ha sex med mange om sex betyr lite... Har vel litt med å gjøre hvilket syn man har på sex...

Men det må jo ikke være sånn. Har selv hatt mange partnere, men når jeg har vært i et forhold har jeg holdt meg til bare ham... Det er jo fordi jeg er glad i ham og ikke vil ha noen andre! Har hatt samme mann i 8 år nå og vil ikke ha sex med noen andre!

Skrevet

Jeg har hatt sex med tre jeg har vært i et fast forhold med. har ikke hatt sex som singel. men jeg var utro nå for ikke lenge siden. har altså hatt sex med tilsammen fire stykker.

Skrevet

Tror ikke mange sexualpartnere har noen sammenheng med utroskap, mange sexualpartnere som singel eller om du holder deg til din partner er et moralskt ansvar. Er du singel skader du ingen andre, men har du en partner er du moralskt uansvarlig og kan skade verdigheten hos din partner, mange sier det man ikke vet har man ikke vondt av! Helt rett, men den som er utro bør ha vondt av det, for samvittighet finnes ikke hos de som ser på utroskap som en grei ting for å tilfredstille sine egne behov og det kan oppsummeres i et ord "EGOISME"

Skrevet

Jeg har hatt ganske mange sexpartnere og har vært utro mot alle de jeg har hatt et forhold til. Dessverre. Noen av dem var jeg utro mot flere ganger også. Ser ikke på sex som det viktigste her i livet.

Skrevet

Jeg er vel en av de som har pult mest fra meg her inne. Personlig syns jeg at jeg har pult mange nok til å vite når jeg har fått den beste ;o)

Skrevet

Jeg svarte nettopp i en annen tråd her at jeg har hatt sex med 36 stk. Antar at du ser på det som mange. Men jeg har ALDRI vært utro! Jeg ser på sex som noe man kan ha selv om man ikke kjenner hverandre, hvem jeg har sex med betyr ikke så mye for meg. Men er jeg sammen med noen så betyr denne personen ALT for meg, og i et monogamt forhold så har man ikke sex med andre.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange jeg har hatt sex med, men godt over 50 i hvertfall. Har muligens vært utro når jeg har vært i useriøse forhold, men i de seriøse forholdene jeg har hatt har jeg aldri vært utro, nå er jeg gift og er helt sikker på at jeg ikke kommer til å være utro mot mannen min heller:)

Skrevet

Men, HI, er det umoralsk å ha hatt mange sexpartnere? Er sex umoralsk? Jeg skal være enig i at det å være utro, ikke bare en gang, men to ganger, tyder på at hun har dårlig moral akkurat på det området, men ikke forstå at det skal ha noen sammenheng med hva man gjør når man er singel.

Skrevet

Har hatt over 70 sexpartnere og har aldri vært utro. Mener ikke det er noen sammenheng mellom antall partnere og utroskap.

Har heller med innstilingen og moral å gjøre. Man er ikke er dårlig menneske selvom man har hatt sex med mange forskjellige. Og man får heller ikke dårlig moral av det.

Jeg ser ikke noe galt i å gjøre som man vil når man er singel, så lenge man ikke fortsetter med det når man er i et forhold. Uansett om det er et seriøst forhold eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...