Gå til innhold

"Unger hører det de vil høre" - don't count on it.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en mistanke en måneds tid om at vesla hørte dårlig. Alle jeg sa det til sa at unger hører det de vil høre og at det bare var trass. Men jeg kjenner ungen min. Når man spør en 5-åring om vi skal gå å kjøpe soft-is og man ikke får noen reaksjon i det hele tatt, MÅ det være noe galt fatt. I tillegg er hun blitt så høgmælt, Var hos legen i dag. Ørene til vesla er pottetett av ørevoks!

Var hos legen for over en mnd siden fordi hun gråt og tok seg til ørene. Nettene var verst. Litt feber hadde hun også. Men den unge frøkna de kallte turnuskandidaten kikket bare litt i ørene og sa at hun ikke så noe pga mye voks og sendte oss hjem. Et par dager etter ble det plutselig slutt på gråtingen og vesla begynte å høre dårlig etter det.

Nå tror legen at trommehinna er sprukket og da kan han ikke skylle ut voksen. Hun må til øre-nese-hals-spesialist for å få en vurdering og hjelp.

Stakkars velsa mi.... ALDRI om mine unger skal til trunuskandidater mer. De skal heretter kun til ferdig utdannede leger med minst 20 år på baken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dakkar jenta di!

Jeg fikk selv høre at jeg bare var trassig til tross for at høretester viste at jeg hørte dårlig, så det er fint at du som forelder tar barnet ditt sin side og passer på :-)

Skrevet

Foreldrene mine brukte det trikset der for å sjekke om jeg var tunghørt da jeg var lita.

De stilte seg litt på baksiden av meg og lurte på om jeg ville ha is.

Høyere og høyere helt til de fikk reaksjon.

Når de fikk et "jaa" så hadde de vist sagt det veldig høyt.

Jeg var vell 2-3år den gangen.

Var et veldig ørebarn. Den ene ørebetendelsen avløste den andre, og det var nok det som i utg.punktet var problemet.

Mange små barn har det den dag i dag. Jeg fikk satt inn dren et par ganger.

Vokste det av meg når jeg var en ca 10år gammel.

Så det er ikke sikkert at legen har gjort en feil ved å ikke behandle henne den gangen.

Skrevet

Visst er det feil! Legen skulle hørt på meg når jeg sa at ungen hadde det vondt. Og i og med at hun ikke kunne se trommehinna pga voks, burde hun foretatt seg noe annet enn å sende oss hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...