elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 og da spør jeg..hva er det?
Nemofish Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Ok jenter! Hva slags type har dere? Også skjønner jeg ikke helt det her lungo-greiene??!! Får man liksom ikke vanlig kaffe? Han som jeg pratet med i butikken i dag (virka ikke som om han hadde så veeeeldig peiling), sa at det enten var espresso eller lungo, som var en litt større kopp enn espresso, men ikke vanlig kaffe verken på smak eller størrelse! Ehhhhhhh......... Ble IKKE klok av dette...
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Vi har den som heter Essenza, tror jeg Lungo kaffe er som en vanlig kopp kaffe, men smaker mye bedre Litt mindre kopp, kanskje?
mayaya Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Lungo er "vanlig" kaffe Vi har den som er automatisk, men uten melkeskummer. Husker ikke hva den heter... Og så har vi nespresso sin melkeskummer utenom. Likte den versjonen mye bedre enn maskinen med skummer på vi
Fru Shakespeare Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Lungo er ikke som espresso, bare større! Det er en fyldigere "vanlig" kaffekopp. Blir mer kremet. Vi har Essenza. Alle kaffemaskinene har akkurat samme kaffesystem, så blir like god uansett hvilken modell du kjøper. Prisforskjellene går kun på design og om det er med eller uten integrert melkeskummer. Vi har kjøpt melkeskummer utenom. Tar kjempekort tid å få nye kapsler i posten, men koster mer enn vanlig kaffe, da :-)
Nemofish Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2009 Ok, det var litt mer oppklarende! Takk! Lungo fyller altså opp en vanlig kaffekopp? Det blir liksom ikke bare en halvfull kopp? Hvordan brukes den melkeskummeren man kan kjøpe utenom da, og hvor mye koster den?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Vi har en nespressomaskin og jeg liker den godt, men den blir altfor lite brukt, desverre... Var i en nespressebutikk da jeg var i utlandet i fjor sommer og handler kaffe og tilbehør som en gal, men bruker den altfor lite..
Fru Shakespeare Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Den koster 500 kr, du heller melk i og trykker på en knapp. superenkel! utrolig deilig skum. kan også brukes til latte uten vispen.
mayaya Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Kommer jo an på hva slags kopper du bruker da. Den fyller fint en vanlig KOPP, men ikke et KRUS.. Om du skjønner Vi bruker vår daglig, flere ganger daglig. En kopp om morran før man drar på jobb, en espresso etter middag, en koffeinfri cappuchino til kvelds... Sånn går no dagan ;-p
Nemofish Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2009 Aha! Dere er i ferd med å overtale meg, kvinner! Men hva koster den melkeskummeren utenom?
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Jeg har Nespresso Essenza, og den er gullklumpen min:-D Latte morgen og lunsj, esperesso etter middag, og kanskje en koffeinfri capuccino til kvelds.....hehe..:-D Jeg er hekta, altså!
lykkelig78 Skrevet 8. mai 2009 #16 Skrevet 8. mai 2009 Du får kjøpt maskin med melkeskummer. Både på selve maskina og ved siden av (skjønte du hva jeg mente eller??? hehe) Vi har den som har melkeskummer ved siden av. Jeg fikk den i gave, men den koster fra 2000-2500. Vi har den automatiske. Du kan selv stille inn hvor store kopper du vil ha. Etter hvor sterk du vil ha den. Viktig å prøve seg fram for å finne den optimale for deg. Verdt å kjøpe syns jeg i allefall! Vi bruker den masse. Spesielt nå som jeg er hjemme i permisjon! hm...nå fikk jeg faktisk lyst på en kaffe...får fikse meg en
line_n & sara Skrevet 8. mai 2009 #17 Skrevet 8. mai 2009 boikotter nestle og kunne aldri kjøpt kaffe fra de..man har smakt det hos ei vennine, og ja, den er desverre god!! men det finnes mange kaffemaskiner på markedet som er veldog gode og etisk forsvarlige!
Leeloo76 Skrevet 8. mai 2009 #18 Skrevet 8. mai 2009 Jeg jobbet på kundesenteret til Nespresso for noen år siden (det ligger faktisk i Brussel, så ringer dere og bestiller kapsler er det der dere havner . Vi fikk gratis maskin, og jeg synes den er helt genial. På min kan man hvertfall endre vannmengden slik at man kan kjøre litt mer vann gjennom lungokapslene for å få mer kaffe (vil jo da bli litt "tynnere", men kaffen er jo relativt sterk til å begynne med). Det står vel i bruksanvisningen hvordan man gjør det. Evt. kan man kjøpe en manuell maskin, da styrer du selv hvor mye vann du vil ha (men det er ikke anbefalt å bruke espressokapslene som vanlig kaffe, kaffen er for finmalt). En lungokapsel er forøvrig beregnet til en 110 ml kopp. Jeg bruker ikke melkesteameren noe særlig, men den er kjekk til tevann og vann til f.eks barnegrøt (du kan velge om du vil ha steam eller varmt vann fra steameren). Det er forresten kommet en Nespresso Boutique i Oslo nå, for dere som bor der, ligger på Egertorget. Kapslene koster det samme, men man slipper jo frakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå