Gå til innhold

Bergensere som skal til voss og føde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alle dere noen å bo hos i nærheten av Voss sjukeheim frem til fødsel da? Eller har dere kommet på andre løsninger? I så fall hva?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det tar jo "bare" halvannen time å kjøre opp der da..

Sist fødte jeg i Førde, (bodde i sogn og fjordane) da hadde jeg også halvannen time reisevei..

Som regel tar det jo mye mer en en time eller to å føde, men man venter ikke til det bare er 5 min mellom riene når man skal kjøre så langt. Da er det ofte nok å være sikker på at man har rier, så er det bare å legge i vei etterhvert tenker jeg..

jeg føder på voss om jeg blir igangsatt der, men om fødselen starter spontant, tar jeg ikke sjangsen på å kjøre hele veien til voss (er tredjegangs, og KAN hende det vil gå fort- tok ca 4 timer sist)

Skrevet

Jeg kommer til å reise til Voss, det er ikke så langt å kjøre. Hadde keisersnitt der oppe sist gang så da var det litt annnerledes.

Men tror nok jeg når opp før ungen popper ut, ting pleier jo ta litt tid uansett og de har bedt meg bare komme om jeg merker at fødselen er i gang.

Man blir ikke sendt hjem slik som på kk,.

Skrevet

Jeg vurderer voss sterkt, men tar ikke sjangsen på å rekke opp. Har født en gang før og brukte da totalt 3 timer fra første tegn på fødsel.

Har en veninne som har tilbudt at jeg kan få låne leiligheten hennes i ukene før, men det blir jo veldig ensomt å bo der uten familien da..

Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...