Gå til innhold

Mini sover hele natten og er 3 mnd gammel. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sovet gjennom hele natten i sikkert en mnd snart. Og jeg vil jo ikke vekke henne for mat hvis hun ikke våkner selv...

Ganske fornøyd med dette egentlig. Legger henne kl 20.00, uten problemer og så våkner hun i seks tiden for mat.

Hun legger på seg og vokser og er veldig blid og fornøyd liten frøken:-)

Men så fikk jeg høre av helsesøster at dette kunne redusere melken og at jeg kom til å miste melken kanskje osv. Det var liksom ikke måte på....

Så nå sitter jeg igjen med en følelse av at jeg er en dårlig mor. Vet ikke helt om jeg orker å stå opp å pumpe en gang i løpet av natten heller, som hun mente jeg skulle gjøre da.

Noen andre som har eller har hatt babyer med godt sove hjerte??

Del gjerne erfaringer med meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig av helsesøster å si noe sånn. Melkeproduksjonen innretter seg etter hvor mye bebissen spiser...

Min (5 mnd) spiser kun en gang om natten, nekter pupp på dagen. Men har fortsatt melk til han.

Jeg synes du skal nyte nettene, dette går fint. SÅ lenge du fortsetter å amme på dagtid så går det nok bare kjempebra!

Lykke til, heldige du!!!

Skrevet

Min første sov natta gjennom fra han var ca 2 mnd. Jeg fullammet til 6mnd og ammet totalt til han var 14mnd (uten nattlig pumping...)..Så nei jeg tror ikke du trenger pumpe deg på natta for å opprettholde melkeproduksjonen!

Bare nyt at du kan få sove om natta, og bruk overskuddet til å kose deg med babyen din!

Min gutt som nå er 5 mnd ammes fremdeles 2 ganger hver natt, og jeg drømmer om at han snart skal begynne å sove natta gjennom...

Skrevet

Takk for svar!!

Nå ble jeg litt roligere merket jeg, og kan nyte at hun sover og ikke ligge i halvsøvne og ha dårlig samvittighet:-)

Heldig jeg:-) Enn så lenge, det kan fort snu....

Skrevet

Mini har sovet hele natta siden hun var fire uker ca. Da fra ca åtte. Våknet tolv for litt mat og sov til syv/åtte. Da hun var ca 3 mnd. sovnet hun klokken syv og sov til seks, for litt mat også sov hun videre til ni.

Det er VELDIG godt med en slik sovebaby - så nyyyt det!

Mini har jeg bare ammet hele veien, og jeg har ikke mistet melka, selv om det tidvis har gått tolv timer mellom ammingene.

Nå er hun 5 mnd og jeg fullammer fortsatt - så ikke bekymre deg. Melkeproduksjonen din tilpasser seg etter babyens behov - ganske fiffig:))

Nå er det imidlertid slutt på å sove hele natta, og jeg innser plutselig hvor himla godt det var å sove natta gjennom. Det kan snu...så nyt det nå. Ikke stå opp for å pumpe nei, det ville jeg ikke gjort!! Spurte hs min om jeg skulle gjøre det eller vekke henne for mat, og da så hun dumt på meg og sa strengt at nei det synes hun ikke jeg skulle gjøre. Sov du, sa hun. Og det gjorde jeg:))

Skrevet

Jenta vår på 4 mnd. har sovet hele natten siden hun var ca. 2 mnd. Nå får hun kveldsmat klokka 19.00 og er i seng senest klokka 20.00. Hun våkner rundt klokka 7 på morran og ligger å babler litt for seg selv. Gir henne smokken og da sover hun noen timer til og våkner mellom 9.30 og 11.00. Da er hun blid og fornøyd og koser seg med frokost.

Hun vokser og legger på seg som hun skal så hun får i seg det hun trenger. Spiser fire ganger pr. dag.

Du trenger ikke vekke henne for å spise om natten så lenge hun legger på seg og vokser som normalt. Da får hun det hun trenger.

Kjempe deilig med sovebaby så bare nyt stillheten. Står faktisk opp før henne vi og er uthvilt hver eneste dag :) :) :)

Skrevet

Lillemor har sovet hele natten fra hun var rundt 2,5 mnd... før det spiste hun 1 gang pr. natt.

Hun spiser siste måltid mellom 22 og 23 og sover så til ca 9... veldig deilig ja. Hun er nå straks 5 mnd.

Jeg fullammer fortsatt, ikke noe problem det... og har flere ganger gått opp til 12 timer mellom ammingene uten at melka har minket....

så kos deg og sov :)

Skrevet

Her sov snuppa 12 timer fra hun var en 5 - 6uker gammel. Jeg fikk problemer med lav melkeproduksjon etterhvert... Begynnt å pumpe meg på kvelden før jeg la meg + en gang om natta en liten periode. Syntes ikke natt pumpingen hjalp mye. Men fikk opp produksjonen noe. Sluttet med natt pumping etter et par uker og fortsatte med å pumpe på kvelden. Føler at jeg klarte å holde produksjonen oppe ved å pumpe om kvelden.

Måtte begynne med mme i tilegg da hun var ca 4mnd. Gav henne da alt fra ingen til to mme flasker i løpet av dagen, litt avhengig av hvor mye mm jeg hadde pumpet ut dagen før. Men hadde jeg begynnt tidligere med å pumpe på kvelden tror jeg det hadde gått kjempe mye bedre.

Jeg syntes nattpumping bare ble styr og stress. En ting er å stå opp og gi babyen mat, en annen ting er å sitte der til pumpe duren :S. Men om du skulle bestemme deg for å prøve å pumpe mye så anbefaler jeg deg å gå for en dobbel elektrisk pumpe. Medela har en som er litt dyr (2500 tror jeg) men den er verdt det. Jeg syntes det var ekkelt å kjøpe det på finn, men fannt ut etter at jeg hadde kjøppt ny at alle dele som kommer i kontakt med melk kan kjøpes nytt ;) Så da er det jo bare motoren man kjøper brukt, og det har jo ikke noen ting å si.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...