Gå til innhold

Mange kynnere - hva er normalt/for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i dette svangerskapet, som i de to forrige, ganske mange kynnere.

Er nå i uke 26, og kynnerne begynner å føles ganske kraftige. Sånn at jeg må stoppe litt opp med det jeg holder på med når de kommer, og skikkelig ekkelt hvis jeg er ute og kjører bil, f.eks. Fartshumper liker vi ikke!

Har kynnere jevnlig i løpet av arbeidsdagen, sånn 1-2 ganger i timen, og ofte litt hyppigere på kvelden. Hvis jeg går tur, eller gjør noe fysisk, blir det ofte enda verre. Sist helg hadde jeg et par runder med kynnere hvert 5-10 minutt i en times tid...

Er det andre som har det på samme måten? Er det for ofte? eller normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også lurer på dette. De kommer hyppig i kveld, sikkert 4 på en halvtime. Vet ikke hvor lenge det skal foregå før man ringer? Det verste, synes jeg, er at de er så sterke for da vet vi jo at livmoren trekker seg kraftig sammen.

Skrevet

Hm, sist helg, da jeg hadde hyppige, relativt kraftige kynnere, ble jeg også litt bekymret. jeg la meg på sofaen, og slappet ordentlig av, og etter en times tid gikk det over...

Men er de veldig vonde kan du jo ta en telefon til fødeavdelingen, så kan de gi deg råd. Håper det gir seg snart!

Skrevet

Ja, jeg begynner å bli litt bekymret i og med at de kommer så hyppig. Vurderer å kanskje ringe den "lokale" jordmoren.

Skrevet

Hei igjen, har det roet seg litt? hvis ikke er det jo bare å ta en telefon, i stedenfor å legge seg bekymret...

Svarer her på spm ditt i det andre innlegget også. Kynnerne kan utløses av f.eks mye sparking fra nurket i magen eller fysisk aktivitet. Men de fleste kommer bare av seg selv, når jeg sitter på kontoret, i sofaen o.l. Stramme bukser er ikke noe særlig heller.

Skrevet

Jeg er i uke 23 og føler at det er kynnere jeg opplever, men er ikke sikker. Hvordan opplever dere kynnerne?

Skrevet

Kynnere er når livmora trekker seg sammen. Kan vel si at det er det samme som rier, bare mye mildere, og en slags "trening" (?) for livmora.

Livmora blir veldig hard, og jeg synes i alle fall det blir mer og mer ubehagelig jo større magen blir. Det er ikke vondt, men jeg må i alle fall stoppe opp litt med det jeg holder på med, og vente til det går over.

Kjente kynnere allerede før uke 12 denne gangen, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg venter nr tre, og at livmora har vært gjennom dette før!

Skrevet

Hei igjen:)

Jeg ringte til slutt til jordmoren som følger meg opp. Hun ba meg ta en lang varm dusj og gå å legge meg, det gjorde jeg. Det ble straks mye bedre, men det tok noen timer før det ga seg helt. Men nå vet jeg hva jeg kan gjøre hvis det blir like ille flere ganger. Var ikke morsomt å ha så vondt at jeg begynte å lure på om det kunne være rier og ikke kynnere så ble veldig beroliget da hun bare ba meg om å gå å legge meg:)

Skrevet

Det var godt og høre! Lykke til videre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...