Gå til innhold

Hva gjør mannen din av husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har ansvaret for å vaske badene hver uke, pluss at han er med å vasker og bretter klær. Hvis jeg ber han om mer hjelp som f.eks å vaske gulvene, gjør han det, men tar aldri sjeldent initivet selv, he-he:)

(Må som regel minna han på den ukentlige vasken av bad hvis ikke "glemmer" han veldig fort!)

Spennende å høre hvor flittige deres mannfolk er?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min mann gjør lite i huset, men til gjengjeld er han veldig flink med å ta ansvar for gutten vår, jobbe mye så vi har råd til det vi vil, jobbe ute i hagen osv, og lage middag i helgene når vi har gjester.

Dersom jeg ber han om det kan han støvsuge, vaske klær( ikke legge sammen) og vaske bad og kjøkken. Han vasker ikke gulv eller legger sammen klær....

Nå synest jeg forøvrig at det blir best når jeg gjør det selv, derfor så tar jeg gjerne huset selv en gang i uka der jeg støvsuger, vasker, skifter på sengene og legger sammen klær. Jeg jobber 70% og han jobber 120% utenfor hjemmet så jeg synest fordelingen er helt ok=)

Skrevet

Me har ikkje faste oppgaver i huset, bortsett fra at han tar oppvasken og eg tar klesvasken. Resten er ganske så likt fordelt. Eg rydder meir, men så har eg og rot på hjernen. Når eg har det travelt på skulen så gjer han meir, når han har det travelt på jobb så gjer eg meir. Når han er heime i permisjon så har han middag på bordet til eg kjem heim, og det er noko eg setter utrulig stor pris på. Varm middag etter ein lang skuledag er balsam for sjela. =)

Skrevet

Min vasker klær også hjelper han til med husvask når jeg spør(slipper snart det for nå har vi fått tak i vaskehjelp). Også gjør han hverdagsgreier som å rydde inn og ut av oppvaskmaskinen. Han er superflink til å gjøre alt som skal gjøres ute; vasker- og maler huset, ordner i hagen og vedlikeholder det som trengs. Er superfornøyd med fordelingen vår, føler vi har en løsning vi begge lever godt med:)

Skrevet

Her jobber mannen mye,vi har mye lån pga hus og ny bil så han tar et veldig ansvar for at vi skal ha god økonomi til tross for en del lån:)

Så i huset er det stort sett mitt ansvar.Men han er flink til å støvsuge og ta ut av oppvaskmaskinen...,og ellers hjelper han til hvis jeg trenger det:)

Ute er det hans ansvar...som vasking av biler,plenklipping og ellers hagearbeid.Så jeg er veldig godt fornøyd med sånn som vi har det:)

Skrevet

han gjør d jeg ber han gjøre! ellers er han vel ikke særlig god å oppdage huslige ting selv! av og til glimter han til og vasker uoppfordret.. d får husmor sjokk!

Skrevet

Han gjør egentlig alt i huset.. Lager mat, rydder kjøkken, bretter klær og legger dem på plass, støvsuger og vasker gulv, skifter på senga, rydder ute, passer på barna osv osv.. Mye av dette kunne han ha sluppet unna hadde det ikke vært for den jæ.. bekkenløsninga...

Skrevet

Hos oss er det jeg som jobber mest, så han tar stort sett alt hjemme. Jeg vasker av og til tøy, og lager stort sett mat. Ellers gjør han resten.

I tillegg har vi investert i vaskehjelp annenhver uke.

Skrevet

vi har ingen faste oppgaver i huset. Men har en liten uskrevet regel:

Han har ansvaret for bilene og det utvendige (måking av snø, rydde/greve i hagen osv.)

Jeg har ansvaret for det innvendige (vaske hus, klær osv)

Gutten vår deler vi ganske 50/50, krangler nesten om å få mest tid med han :D

Skrevet

Akkurat nå gjør han nesten alt... Han er super! :)

Jeg er 10 uker på vei og er mye kvalm, sliten og trøtt. Han lager middag nesten hver dag, rydder, vasker klær, støvsuger og vasker, i tillegg til å ta seg av lillegutt på 3,5 år. Det pleier å være mer fordeling enn dette, men han er utrolig flink å gjøre ting uten at jeg trenger å mase på han :)

Skrevet

Rister litt på hodet av at han gjør alt jeg, håper ikke alltid det er slik? Det er jo akkurat det samme som om dama skulle gjort alt, eller? (denne meningen gjelder ikke for de med store svangerskaps plager altså, hehe)

Skrevet

INGENTING!!

Men så jobber han 100%, og jeg er hjemme uten barn. Men er hjemme pga at jeg er på yrkesrettet attføring og snart blir ufør.

Husarbeidet tar jeg derfor.. Men når jeg er dårligere så blir det mindre. Vi har bodd her vi bor nå i 2 år,og nettopp lurte han på hvor støvsugeren var!??? Hehe,det sier vell sitt.. Kanskje tatt oppvasken 2 ganger, om det ikke er 1. Men jeg kan for det selv da jeg er kontroll freak;)

Skrevet

Samboeren er kjempeflink hjemme!

Akkurat for tiden er han dessverre arbeidsløs, og jeg er i full jobb, så nå gjør han ALT. (Han ser helst at jeg ikke gjør noe, slik at han har noe å styre med når han går hjemme.) Det eneste jeg gjør er å sette på en og annen maskin med klær, og det er min jobb å skifte sengetøy.

Men før han ble arbeidsløs var det litt bedre fordelt. Jeg laga middag hverdager, for var tidligst hjemme fra jobb. Han ryddet og vasket hver fredag, for da jobbet han bare halv dag. Klesvask og sengetøy var min oppgave. Og jeg vaska bada.

Det er så deilig å bo sammen en som tar sin del av husarbeid! Nå slipper jeg å plukke møkkete sokker og boksere opp fra de mest utenkelige steder. Han vet også at tallerker, glass osv ikke kommer seg inn og ut av oppvaskmaskinen selv! (tro meg, det er ingen selvfølge at alle menn gjør ting hjemme!)

Jeg er vedlig takknemlig, og skryter uhemmet av han. Til han og andre!

Skrevet

Har bekkenløsning, men han gjorde alt før det også. Om jeg hadde gjort alt, ville jeg hatt en kompensasjon for det. Og det får han også av meg.

Jeg ville ha vaskehjelp, men det ville ikke han. Så løsningen ble at han skulle gjøre det vaskehjelpen ville gjort. Og etterhvert har det blitt til at han gjør alt. Og det var HANS forslag!

Men jeg ser også litt fram til permisjonen. Da håper jeg at jeg får gjort det meste hjemme. For han gjør det ikke slik som jeg ville gjort det, og han roter det til igjen med en gang. Jeg roter jeg også, men våre rydde og vaskemetoder kan ikke kombineres. Var derfor jeg ville ha vaskehjelp med det første.

Skrevet

Min gjør mer enn meg:)

Skrevet

Han bretter sine egne klær, etter at jeg har vasket og tromlet de. Setter noen ganger inn etter et måltid, ellers ikke noe.

Av den grunn velger jeg å gjøre lite ute - fordi jeg gjør tilnærmet alt inne.

Vasker gulv to ganger i uken, og badet 6 ganger i uken (orker ikke skittent bad).

Skrevet

Han gjør alt i huset, utenom klesvask, men det er fordi han ikke får lov:) Han kan ta det fra vaskemaskinen for så å henge opp eller putte det i tørken. Men han får ikke lov å sette på, men det er fordi han er fargeblind. Liker å ha klærne i sine orginale farger:) Men utenom det gjør han absolut alt. Han kan si til meg at jeg kan gå å legge meg lit hvis jeg har vondt så kan han ta en skikkelig vask. Han er tusen ganger bedre/flinkere enn meg.

Vi har ingen fordelinger når det kommer til oppgaver, blir så teit her syns jeg:)

Skrevet

Nå for tida er det fint lite, iom. at jeg ikke kan jobbe i sv.skapet, derfor blir det til at jeg gjør det meste av husarbeid. Kan jo ikke å sitte å se på hybelkaninene mens jeg venter på at han skal komme hjem fra jobben for å lete fram støvsugeren, det blir for dumt.

I tillegg er vi begynt å bygge ut huset, så når han kommer hjem fra jobb så spiser vi middag sammen, og så er han ute resten av kvelden, og har vel egentlig nok å henge fingrene i... ;o)

Likevel - når familien er i normalmodus, så vasker han klær, støvsuger, rydder på kjøkkenet osv, men jeg føler likevel at jeg må BE ham om å gjøre det eller det, for han ser det ikke selv at noe trengs å gjøres.

Skrevet

Alt for lite rett og slett, og jeg har latt han slippe unna med det alt for lenge så jeg kan vel skylde meg selv. Han vasker klær for det gjør ikke jeg. Har streiket sånn at han må gjøre noe, men han fullfører det ikke slik at rene klær blir brettet og lagt i skapet, det må jeg gjøre.

Skrevet

Her blir det bare bedre og bedre :)

Har gjort mesteparten selv lenge og han har vel blitt litt "lat" :P Men nå tar han virkelig i han også! kom hjem i dag og da hadde han tatt hele leiligheten og satt på vask! Var utrolig deilig! Føler meg så avslappa når det er ryddig rundt meg! Men vi har begge problemer med å holde det ryddig da... prøver begge å bli flinkere... Ellers lager vel han mest mat tror jeg... jeg er ikke så god på kjøkkenet rett og slett! :P

Skrevet

Samboer rydder, støvsuger, vasker gulv, bad og kjøkken. I tillegg til dette bretter og stryker han eget tøy. Og mitt dersom jeg en sjelden gang må ha noe strøket.

Jeg setter inn/tar ut av oppvask og vaskemaskin. Og til vanlig lager jeg mat.

Nå som jeg er gravid lager han gjerne maten også dersom jeg er slapp og trøtt etter jobb. Noe jeg gjerne er.

Hadde nok bidratt mere i forhold til husarbeidet jeg var det ikke for at samboer mener han er så mye flinkere enn meg. Jeg derimot mener han har støv på hjernen og nyter å se han gjøre jobben "så mye bedre" enn hva jeg gjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...