Raff Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Lurer på hvordan det blir med feriepengene I ÅR (til neste år blir det litt mindre, det er jeg klar over). Går ut i permisjon 5.juni, med 80 %. Hadde jeg startet perm i juli ville jeg jo fått vanlige feriepenger nå i juni. Lurer på om jeg kun får 80 % av summen jeg har tjent opp, eller om jeg får samme sum som om jeg ikke gikk ut i permisjon. Noen som vet?
*Lykkelig_mamma* Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Nå er jeg gjerne ikke den rette personen til å svare på dette, men jeg er så og si 100% sikker på at du får utbetalt alle de feriepengene du har opptjent fra i fjor! Det gikk jo på fjorårets lønn, og da jobbet vel du fullt? Står i hvertfall i lønnslippen hva du har opptjent fra i fjor, tror ikke de har rett til å ta fra deg disse pengene, selvom du går ut i permisjon i år.. Da bør de hvertfall endre det på lønnslippen. Så tror det går helt fint du:) Og tror nok du får utbetalt feriepengene dine samtidig som alle andre på jobben din. utbetaler nok ikke på forskjellige datoer og mnd.. Men for sikkerhets skyld ville jeg ringt lønningskontoret ditt:) Så får du i hvertfall korrekt svar!
MrsMilla Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Det er riktig det du sier, man får de feriepengene som er opptjent. Garantert. Altså 12% eller 10,2 % av din brutto årslønn i fjor (kommer litt an på arbeidsgiver, sykemelding etc..) Pengene kommer i juni, med mindre du velger å ta ut ferien før, da har du krav på feriepengene i forbindelse med ferien din.
Raff Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 Takk for svar. Greit å vite hvor mye penger det blir i tiden fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå