Lykkeli <3 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Etter snart 9 mnd ser det ut som om jeg har greid å knekke koden for våres del. Hun våkner alltid nesten på minuttet etter en halvtime. De siste dagene har jeg gått inn til henne etter 25 min, tatt ut smokken og flyttet litt på henne forsiktig, sånn at hun våkner bare litt, gløtter på øya ol. Når jeg da ser at hun gjør det, putter jeg smokken tilbake og legger kosekluten inntil, og hun sover videre..... På denne måten ser det ut til at jeg avverger at hun våkner 5 min etter, men heller sover videre. Sover da tilsammen en drøy time før hun våkner igjen. Deilig.....og forhåpentlivis er dette noe hun kan fortsette med selv etterhvert. Verdt et forsøk for de av dere som har prøvd alt annet. Lykke til:)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Kan til en viss grad skrive under på dette! Vi hadde/har samme problemet med jenta vår på 7 mnd. Hun sover alle daglurene sine ute i vogn, da, men hvis vi går ut etter 20-25 minutter og triller til hun har sovet ca 35 minutter sover hun gjerne videre når vi stopper, slik at det blir tilsammen en1 time!
Gjest Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Skriver under på dette her og, men hos oss er det veldig avhengig av dagsformen og at jeg treffer riktig tidspunkt for smokkdytting eller trilling; hun sover uforutsigbart alt fra 10-45 min, så jeg må være påpasselig med å se etter første tegn til at hun nærmer seg våkning om jeg skal lykkes. Men jeg minnes fremdeles med glede den gangen i desember da jeg greide å få henne til å sove tre totimersdupper på samme dag Det handler vel mye om at barn som bare sover halvtimer ikke klarer overgangen fra lett til dyp søvn, virker i alle fall som det er problemet her.
LilleBjella Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Hmmm...kanskje jeg skal prøve det da. Men er likevel litt skeptisk. Her sover vi ofte tre eller fire halvtimerslurer per dag. Men plutselig sover han halvannen time midt på dagen. Da våkner han ofte litt sutrete, og jeg kan da gi han smokk, og han sover videre. Men våkner han bablende og smilende etter en halv time, nei da nytter det ikke. Men da virker han også så uthvilt og fornøyd. Vet ikke helt hva jeg syns om å "tvinge" han til å sove videre. Han sover godt på natten. Legger seg sju og spiser ikke før på morgenkvisten en gang. Tar ikke morgen før sju, halv åtte. Men kan jo prøve et døgn og se hvordan det påvirker nattesøvnen. Men det hadde absolutt vært en fordel med litt mer søvn på dagen, i hvert fall for min del:)
saltogpepper Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Jeg prøvde megb på dette for første gang i dag - men da at jeg bare holdt hendene mine over ben og armer slik at babyen ble liggende "fast" under rykningene som kommer etter en halv time. Det funket og han sov en time og ti minutter tilsammen. Lurer på om jeg kunne ha fått ham til å sove enda lengre til og med dersom jeg hadde prøvd det samme etter en time... Skal forsøke litt i dag med neste lur.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 småen sove i vogn på dagtid, og lurane er på 50min. Om eg går ut til vogna etter ca 45min soving, og ruggar på den i det han begynner å lage "oppvakningslydar", bevegar seg eller liknande, då sove han ca dobbelt så lenge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå