Gå til innhold

Hei hei:) Har noen av dere prøvd modningsakkupunktur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst høre fra noen med erfaring og som har fødd :o)

Noen som har prøvd det ???

Når i svangerskapet gjør de det??

Og hvor garantert er det at det fungerer ?

Skal inn til sykehuset for å sjekke modenheten i uke 37 , og hvis jeg ikke er moden blir jeg satt igang i uke 38 .. Så da vil jeg prøve å være moden til uke 37 :) hihihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke født ennå, men er i gang med modningsakupunktur. Er i uke 37. Begynte for et par uker siden, og har så langt hatt god effekt - dvs kjenner flere "modningstegn". Jeg har ikke blitt undersøkt ifht hvor langt modningen har kommet. Det vanlige er å starte i uke 35/36.

Modningsakupunktur skal hjelpe livmoren og livmormunnen til å modnes og bli mer tøyelig, slik at fødselen går lettere/raskere og man kan unngå rifter etc. Det skal også gi en raskere restitusjon etter fødselen. Det sies at en stor andel av de som får modningsakupunktur, føder til termin eller litt før. Men man er ikke garantert å føde før termin. Kjenner en som likevel gikk på overtid, så man må være forberedt på at effekten kan være svært forskjellig fra person til person.

Hvis du søker på modningsakupunktur enten på disse nettsidene eller feks google, vil du finne mer info. Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk aku fra uke 37 sist.

Utrolig enkel fødsel. Ble satt igang 14 dager over termin, så man trenger absolutt ikke føde før/til termin..

Men fra jeg fikk kur til babyen var ute gikk det snaue 5 timer.

Var helt moden med 3 cm åpning da jeg ble satt igang.

Min første fødsel var også igangsatt 17 dager over, uten aku..

57 timer og 40 min senerer var babyen født....

Har stor tro på akupunktur, og begynte i uke 36 denne gangen. 13 dager til termin idag.

Skrevet

Jeg hadde første modningsakupunktur den dagen jeg rundet 38 uker og fødte 3 dager etter. Rask og enkel fødsel. Jeg er førstegangs.

Skrevet

Jeg har brukt modningsakkupuntur på begge mine tidligere fødsler.. Du føder ikke noe før hvis du tar modingsakkupuntur, men at fødselen kan bli raskere, det er jeg gankse sikker på... jeg fødte 10 dager før med 1 mann, da begynnte jeg i uke 35... ( jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgifting... var ikke moden..) Nummer 2 så begynnte jeg i uke 34, og fødte i uke 41... ( hadde styrtfødsel..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...