Gå til innhold

Ønskeliste??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri født før jeg, så må bare spør.......flere av dere snakker om at dere skal ha ønskeliste med på føden osv....kan en bare skrive en liste over ting en vil ha? Virker ikke dette litt frekt.....? Eller....?

Har sinnsykt lyst å ha badekar, men er jo ikke alle rommene som har det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sykehus har egne skjema som du fyller ut. Kalles vel kanskje ikke ønskeliste. På SUS heter det fødselsplan ;o)

Jeg fikk fra jordmor, så hør med jordmoren din.

Skrevet

Det er IKKE frekt nei, det er din fødsel og den skal være så bra som mulig for deg, babyen og den kommende far.......

Et ønske er jo bare et ønske ikke noe du krever sånn sett...

men brevet er vel ment som en veiledning for din jordmor sånn at hun har noe å forholde seg til..de har ganske mange forskjellige personer innom med forskjellige ønsker..

Det du kan skrive i det brevet er opp til hver enkel, men i mitt brev forteller jeg litt om meg selv, (kort) om jeg liker blod eller ikke, hva slags smertestillende jeg kunne tenkt meg med forbehold at jordmor må ta en annen avgjørelse hvis det skjer..

Jeg har ogsp skrevet hvordan jeg ønsker at jordmor forholder seg til meg, at hun er forklarende og inkl far, forteller oss underveis hva som skjer, og at hun gjerne kan være litt streng med meg(orker ikke sånn puse jordmor)

Om jeg er redd for div ting eller ikke...det kan gå fort i svingene og da er det kanskje greit å ha brevet der...brevet kommer vi til å gi jordmor med en gang vi kommer inn...

Alt er selvfølgelig lagt opp til at ting kan skje som man ikke ønsker..

men men ble litt langt det her, men håper du skjønte hva jeg mente;)

Lykke til:)

Skrevet

jeg har født før og hadde ikke tid til noen ønskeliste, men gav klar beskjed når jeg kom inn at jeg skulle ikke ha sprøyter, nåler eller lignende. Kun lyst gass og jeg ønsket badekar, nå fikk jeg ikke badekar da jeg hadde for mye åpning da jeg kom inn(8cm) og ingen av de jordmødrene som kan ta fødsel i vann var på jobb.

Jeg brukte forøvrig varmeflasker og hadde badet hjemme før jeg reiste opp så det gikk greit

Jeg hadde lyst å føde stående, men fordi jeg ble så utslitt under utpressings fasen måtte jeg føde på standar måten=( det var en master avgjørelse som jordmoren tok over mitt hode. Men jeg var så sliten at jeg kunne ikke protestere og måtte stole på henne. Babyen ble født og var sunn og frisk og etter et døgn var vi begge hjemme igjen =)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...