Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har jo tenkt jeg skal gjøre det (om det ikke oppstår uforutsette problemer da). Men har tenkt å venne den lille på tåteflaske med morsmelk også (hvis det er mulig å venne han til flaske da) slik at pappaen faktisk kan få lov å gi litt mat også. Er jo koselig for han å få lov til det.
Kazaya er fødeklar Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har tenkt å amme, men ikke for enhver pris. Både med første og andremann hadde jeg et volsomt trykk på melka som fororsakte skikkelige kolikksmerter. Veldig leit når barnet får vondt av å amme.
gutt07,jente09-høygravid Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Håper så inderlig å få det til denne gangen...hadde alvorlig svangerskapsforgiftning, ble akutt keisersnitt uke 38, men liten, svak babygutt (2200 gram)som ikke ville suge,.Pumpet og gav i sonde i tre uker, men mått til slutt gi opp.Mistet melka, virket som om kroppen min ikke orket mer...Så; håper alt går som smurt denne gangen...
Bella_mamma til Benita Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 jeg er innstilt på at jeg SKAL amme hehe.vis det gjør vondt for meg så får jeg bare fortsette...har kjøpt kremer til brystene som jeg allerede har begynt å smøre de med.så vis far vil gi mat så pumper jeg meg. mammaen min fikk utrolig vondt i begynnelsen av amminga men ettervært gikk det over.er sikkert bare noe man må vende seg til?man får jo gnagsår av nye sko oxo hehe...for en sammenlikning men men... har lest så mye positiv med amming,men hørt mye klaging fra venninner som synes det er slitsomt og gjør vondt.men er vel litt derfor vi ska være hjemme oxo for å gi et barn mat,ta oss tid til å få det til og det er jo perfetk alene tid med babyn;-)
septemberpiken Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Ja, vil absolutt amme om jeg får det til! Kan godt tenke meg å venne til flaske også, men ikke før amming evt. er godt i gang og fungerer for oss begge...
lamor Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 jeg håper jeg får til å amme denne gangen også, sist gang gikk det strålende så snart vi fant ut at det ene brystet var tregere en det andre=)=) Da fikk han det raskeste først, så midt i ammingen så byttet jeg, det fungerte utmerket. Dersom vi tok det tregeste først ble han bare super sint og frustrert å hylte......=)=) Min baby tok både pupp og flaske med utpumpet morsmelk om hverandre helt til han var 10 mnd. Etter at jeg tok en trur til frisøren da babyen var 3 dager gammel ( vi reiste hjem etter 24 timer) og pappan ble sittende hjemme med en baby som hylte for han var sulten så ble det nix mer forlating av mann og baby uten å la det vere plenty med morsmelk i frysen=)=)=) Har nå tre uker igjen til ul termin og har hatt melk lenge allerede så regner med det skal gå greit denne gangen også=)
lamor Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 glemte å si... Albue skjel ( skrives det slik) er helt perfekt for å unngå såre brystvorter. Du legger dem utenpå brystvorten under amme innelegget og da leger brystvorten seg i morsmelk i mellom ammingene. Helt supert=) OG gratis, jeg brukte ingen slags kremer, brystskjold eller lignede, skjellene kan du plukke selv ved strand/ fjære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå