Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Fødte for 2 år siden og jeg ble klippet rett til venstre over leppene. Det var bare ett klipp og er kanskje på en 3 cm, men har grodd fint. Men under samleie kan det være ubehagelig. Særlig hvis jeg er litt tørr. Og plutselig kan det stikke til noen ganger. Jeg spurte jordmor og hun mente det var et litt spesiell klipp. Men har googlet litt og det virker som om det ikke er så uvanlig å bli klippet til siden. Eller?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Jeg ble klipt til siden, men ikke over leppen akkurat. Var i enden av leppen (vis du skjønner). 3cm ca...det har grodd fint og er ikke plaget av det. Fødte for 7mnd siden.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 forresten...ikke rett til siden...men litt ned på skrå....
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Jeg ble klippet litt på skrå bakover, har ingen plager med det..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Ble klippet veldig mye og bakover mot rompa, det var så mye at jeg måtte ha opprettende kirurgi etterpå. Ingen god opplevelse, men fosterlyden var lav og vannet misfarget, så kanskje jm ble stressa?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 på mange sykehus klipper de bare vist er nødvendig..elles lar de det rivne..for vist det rivner gror det mer naturlig og man kan oppleve å få mindre plager da. jeg hører om mange som sier at de har blitt klipt ganske tidlig i forløpet..akkurat som om det skal vere en prosedyre rundt om på forskjellige sykehus. men er ikke dette ganske feil? da mange kan bli plaget av noe som kunne vert ugjort? hvordan var det på det sykehuset dere fødte?
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Hjertelyden gikk dramatisk ned, og jm tok frem saksen og klippet ganske mye UTEN bedøvelse... Er det vanlig? Det var ille vondt for å si det mildt. Hun klippet på skrå på venstre siden. Jeg husker ikke om det var forover eller bakover, men det var ikke over noen lepper i hvert fall. Hun brukte litt tid på å sy. Men det var greit for da spanderte hun på en bedøvelse i hvert fall. Det har grodd fint, og jeg har ingen plager nå. Har også født to ganger etterpå. Det tok nok 6 uker før det hadde grodd.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Jeg ble klippet fordi fødselen plutselig stoppet og hodet til babyen lå et fingerledd ute. Det presset sinnsykt mye. Og da klippet jordmor rett over uten noen bedøvelse. Men synes vell at smertene ved å ha et hode halvveis ute og uten noen rier var verre enn å bli klippet. Jeg sprakk også innvendig. Og mistet masse blod, for de kunne ikke finne ut hvor det kom ifra. Alt har grodd fint og ingen komplikasjoner. Men undrer meg som sagt litt over at de klippet over leppen på venstre side. Det føles litt annerledes ut ved samleie nå enn før. Og de legger seg liksom ikke helt "riktig" når han skal inn.... Uff, ble litt mye detaljer her kanskje... ;p HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Jeg ble også klippet på skrått bakover, og uten bedøvelse. Her også sto det dårlig til med babyen i magen, og hun skulle tas med vakuum. Tror kanskje det er vanlig at de klipper da. Har ikke noen direkte plager nå, men det ser og føles ruglete og merkelig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Fødte for 3 uker siden, og ble klippet bittelitt for å hjelpe babyen ut. Jeg kjente ingenting, hverken når jm klippet eller sydde. Tror jeg ble klippet bakover, men det var såvidt- og jeg hadde bare noen få sting. Hadde nesten ikke vondt etter fødsel, og nå både ser og kjennes alt ok ut. Har ikke prøvd samleie enda, men det gjør ikke vondt når jeg kjenner selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 første fødsel: lite klipp til siden, 4-5 sting og ganske vondt og ømt etterpå siste fødsel for 3 mnd siden, da med to. Ble klippet litt på skrått bakover, kjente klippet og syinga, tror det ble endel sting for det tok lang tid - eller så tok bare jordmorstudenten seg god tid. Men absolutt ingen stikkninger, plager eller noe i ettertid. Ble ganske overrasket selv. Hadde sex 5 uker etterpå, no problemo. Så er veldig fornøyd ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå