Gå til innhold

Lurer på hva de tenker med på nav til tider.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er at de sender papirer til meg i bpost, slik at jeg får hele en dag å ordne med papirer og sende tilbake hvis de skal ha papirene innen fristen.

Men idag ringte bf meg og sa han hadde fått papirene om barnebidrag og det var hele 4 dager til svaret skulle være nav utland i hende.

Hmmm det tar mer en 4 dager å sende et brev i apost fra det landet han bor i til norge.

I tilegg vil de ha papirer som han må inn på offentlige kontorer for å få og bare det tar minst en uke der nede.

Hvorfor var det så kort frist, jo fordi nav sendte brevet for en mnd siden men med bpost. Det tok altså en mnd i posten.

Blir helt oppgitt, jeg har en mistanke om at de prøver så hard de bare kan å få folk til å misse på fristene sine.

Jeg ga han eposten til henne og hjalp han med hva han skal skrive da.

Så får man håpe at saksbehandleren er så oppegående at ho skjønner at han trenger noen dager utsettelse på den fristen. (han måtte foresten underskrive når han motok brevet så han har jo bevis på at det ble levert idag.)

Har jo lite å si for min del da han ikke har inntekt vil jeg aldri få mer en minstebidrag fra staten.

Og han er syk så han kan ikke jobbe på minst et par år heller.

Men syntes jo det er fryktelig hvis de skal sette opp at han får gjeld her i landet fordi han ikke har fått sendt alle papirer i tide, pga noe som er deres feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...