Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 27 uker på vei, og var på 3D UL i dag. En fantastisk opplevelse! :-) Spurte om hun kunne se etter kjønn og sa med en gang at dette er jente, ingen tvil om det, så greit å få det bekreftet :-) Viste oss kjønnsleppene fra flere vinkler både i 2D og 3D format.

Vi fikk se vesla masse. Hun både gjespet og drakk fostervann, klødde seg litt på haken og tok tak i tærene sine, hehe... Utrolig fascinerende å se babyen gjøre ting i magen som den ikke gjør igjen før ved 4-5 mnds alder! Virket som om hun hadde det fint inni der, brukte morkaken som hodepute der hun satt og så deilig avslappet ut :-) Såååå søt da *smelte* Kliss lik minstebroren i følge mamma, og det er nå ikke den verste å ligne på ;-)

Hun er, som forventet, litt stor. Ble estimert til å veie ca 1164 g nå og ville antagelig veie ca 4100 g ved termin.

Ellers ble det litt morsomt når jeg i en bikommentar sa til mannen at vi får jo evt bytte vognen dersom det ikke er jente likevel og det kom kontant fra hun som tok ultralyden: "DET trengs ikke! Blir ikke dette jente kan jeg slutte i jobben min, dette ER jente altså, jeg ser hundrevis at babyer i året på UL og har aldri tatt feil før når det er så tydelig som her!" Så jeg får vel tro på det ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er kjempe stas med 3d-ultralyd! Vi gjorde det med nr 2 her og det var jo noe HELT annet enn 2d.

Skjønner veldig godt at dere synes det er morsomt med ei lita jente, når dere har 3 gutter fra før. Det må bli stas! Jeg har to jenter og ønsker meg en liten gutt, nå da. Men mannen er ikke helt med på å få flere ennå. Så jeg får nok smøre meg med tålmodighet her. :)

Skrevet

Så artig da =)

Alltid gøy med ultralyd =)

Skrevet

Gratulerer med å vente ei jente da:)

3D er jo sikkert, så sier de jente er det jente. Hehe..

Vi var bare på 3D med nr 2 nå, og det viste seg å være gutt :)

( Vi har jente fra før av)

Han pekte, zooma og printa ut bilde av den lille guttetissen, så det var heller ikke noe tvil hva det var :)

Kos deg med jenta i magen!

Tida flyr så fort, jeg har bare 5 uker igjen! :)

Skrevet

Du får komme med overtalende kommentarer i små drypp ;-) Min var ikke helt med på nr 3 med en gang han heller, men endret mening etterhvert. Vesla kom litt uventet på oss begge, hehe...

Skrevet

Har tenkt på deg i dag! Høres ut som dere har hatt en fantastisk opplevelse! =) Artig at llille oisann blir en jente =)

Skrevet

Høres ut som en flott opplevelse, gøy at hun ville vise seg sånn frem. Fikk dere med bilder og film på cd? Det fikk vi, blir nok morsomt for snuppa å se når hun blir større. :o)

Skrevet

Ja, fikk med noen veldig fine bilder i "farger" og hel remse i sort-hvot og en CD med både små filmsnutter og masse bilder. Har ikke fått tid til å se den enda da, men vet jo hva vi fikk se i dag da, så har en viss peiling :-) Blir kjempeartig å kunne vise den til vesla når hun vokser opp ja!

Skrevet

Åhhh, så morsomt da! =) Lurte på hvordan det gikk med deg idag sjø, alltid spennende med ultralyd. (Og sikkert ekstra spennende med 3D ultralyd ;)

Skrevet

Så kjekt! Du bor i Bergen eller? Hvem brukte du? Hvilken uke anbefaler de? Og pris? Tipper det ikke er nødvendig å spørre om det var verd pengene hehe..

Skrevet

Ja, vi var i Bergen, på Majorstua klinikken :-) De anbefalte mellom uke 24 og 34, så vi lagte akkurat 27 uker. Synes vi fikk utrolig fine bilder, veldig skarpe! Hun som tok UL'en var utrolig koselig også :-)

De har to pakker, en til 900 kr og en til 1200 kr. Den til 900 kr er kun 3D, mens den til 1200 kr så tar de mål av babyen og sjekker at hjerte, lepper/kjeve, nyrer osv er som det skal være. Vi hadde egentlig bestilt den til 900 kr, men ombestemte meg fordi jeg gjerne ville måle babyen :-) Nå vet jeg at det ikke er noen vits for oss å kjøpe noe i str 50 eller nyfødtbleier, ikke når hun antagelig blir rundt 4 kg ;-) Var definitivt verd pengene synes jeg! For min del gikk det også litt på dette med kjønn, at jeg slet veldig med å tro på jente, så nå tør jeg tro mer på det så tydelig som vi selv kunne se det også. Når vi fikk se henne nedentil i 3D så var det faktisk som å se en naken babyjente nedentil omtrent, så stort sikrere blir det vel neppe? :-)

Skrevet

Takk for info :-)

Tror jammen jeg skal slå til med 3D denne gangen. Siste sjanse!

Kjekt jenta deres er bankers ;-)

Skrevet

oioi, skrev akkurat et innlegg til deg, har ikke fått med meg at du har skrevet;-)

utrolig fine bilder, og jeg synes nå tausa var lik lilleboren sin (det første bilde) jeg da;-)

gled deg over at det er jenta du bærer på nå. ikke noe tviling nå!

artig!!!

Skrevet

Så artig. Hun ser helt utrolig vakker ut utifra UL-bildene å dømme også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...