Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 27 uker på vei, og var på 3D UL i dag. En fantastisk opplevelse! :-) Spurte om hun kunne se etter kjønn og sa med en gang at dette er jente, ingen tvil om det, så greit å få det bekreftet :-) Viste oss kjønnsleppene fra flere vinkler både i 2D og 3D format.

Vi fikk se vesla masse. Hun både gjespet og drakk fostervann, klødde seg litt på haken og tok tak i tærene sine, hehe... Utrolig fascinerende å se babyen gjøre ting i magen som den ikke gjør igjen før ved 4-5 mnds alder! Virket som om hun hadde det fint inni der, brukte morkaken som hodepute der hun satt og så deilig avslappet ut :-) Såååå søt da *smelte* Kliss lik minstebroren i følge mamma, og det er nå ikke den verste å ligne på ;-)

Hun er, som forventet, litt stor. Ble estimert til å veie ca 1164 g nå og ville antagelig veie ca 4100 g ved termin.

Ellers ble det litt morsomt når jeg i en bikommentar sa til mannen at vi får jo evt bytte vognen dersom det ikke er jente likevel og det kom kontant fra hun som tok ultralyden: "DET trengs ikke! Blir ikke dette jente kan jeg slutte i jobben min, dette ER jente altså, jeg ser hundrevis at babyer i året på UL og har aldri tatt feil før når det er så tydelig som her!" Så jeg får vel tro på det ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!!veldig glad på deres vegne:)

Skrevet

Hihi. Nå ser jeg at vi krysset hverandre ja :)

Så da blir det endelig helt sikkert en liten prinsesse.. Gratulerer. Så koselig :)

Var jo litt vektforskjell på din og min.. rundt 400 gram og terminen min er to dager etter deg.. begynner å lure på om min termin er feil. Min egen termin er rundt 16. august. Men, bedre med en tidlig termin i forhold til å gå for lenge på overtid..

Selvfølgelig greier jeg å bekymre meg for den lille mannen min ;)

Ikke for det, kunne gjerne tenkt meg til å føde et barn nærmere 3 enn 4 kg, men hadde liksom sett for meg at han var stor..

Nå er det bare å ruge videre og spise omega 3..

Skrevet

Gratulerer så mye!! Har faktisk tenkt litt på deg i dag og denne 3D'en du skulle på :) Har håpet på at du ville komme med oppdatering :)

Uansett, veldig kjekt å høre. Er glad på dine vegne :)

Skrevet

Ja, jeg hadde jo håpet at vesla kanskje ville være litt mindre, men, men, er ikke akkurat noe galt i at hun er stor heller da! :-) Har shoppet litt i str 56, og mamma måtte bare kjøpte litt hun også, men styrer unna str 50 siden hun nok blir vel 4 kg.

Gutten din er nok akkurat som han skal være! Er jo også mulig at du har litt feil termin, så da stemmer det jo bedre. :-)

Skrevet

Gratulerer med ei jente:)

Skrevet

Takker :-)

Vi fikk vite jente på ordinær UL også (etter at en som var til opplæring sa gutt!) og JM var 100% sikker, men synes det var vanskelig å tro helt på det likevel. Er mer overbevist nå, men tror nok jeg må se jenta med egne øyne etter fødselen for å bli helt, helt overbevist. Pussig det der når man har tre gutter fra før, hehe...

Skrevet

Så gøy da:) grattulerer:)

hvor langt på vei er du? skal selv på 3d ul når jeg er akkurat 27 uker:) litt mindre enn 4 uker til;)

Skrevet

27+0 :-)

Så samme som du blir. Du kan virkelig glede deg! Er på Majorstuen i Bergen du skal også ikke sant? Utrolig hyggelig hun som tok UL på oss i hvertfall :-)

Skrevet

jepp stemmer det:) da valgte du pakken til 1200kr? hva fikk du med deg når du gikk? syns det varierer litt... håper på å få med oss myyyye:)

Skrevet

Ja, hadde egentlig bestilt den til 900 kr, fordi jeg trodde forskjellen lå i at den til 1200 kr var grundig medisinsk undersøkelse (sjekke hjerte, nyrer osv), og tenkte at det trengte vi jo ikke siden dette ble dobbeltsjekket på den ordinære i og med at vi hadde både en til opplæring først og så erfaren JM etterpå på den. Når jeg kom i luken så forklarte de at den til 900 kr var kun 3D, de tok ikke noen mål eller noen ting, og det synes jeg var dumt da, så da ombestemte jeg meg. Er glad for det, greit å vite omtrent hvor stor hun er og kommer til å bli, og de sjekket også et par andre ting som var greit å få dobbeltsjekket.

Vi fikk med oss 4 veldig fine bilder, seperate, av babyen i "farger" og en lang remse i sort/hvit bilder. I tillegg fikk vi en CD med masse små flimsnutter og bilder :-)

Skrevet

åh gleder meg:) har selv valgt den til 1200, tenker som deg, greit å vite ang str osv, få en vektestimerin... også siden de mente gutten min var altfor liten og vekten var for lav når jeg var inne på kontroll pga sterke kynnere som gikk over til rier (ble innlgt med riehemmende middel)

så er greit å sjekke det ut med denne også;)

gleder meg som en unge på julaften:) *sukk* og små filmsnutter da, hehe.. angrer på at jeg ikke gjorde det med min sønn, menmen;)

Skrevet

Å så herlig å få det bekreftet 100%, da er det bare å shoppe rosa/lilla til krampa tar deg(evt til du føder). Det er kjempegøy med jenter, jeg har nr 2 i magen som også blir en stor jente. Skulle aldri bli en sånn prinsessemamma jeg, men her sitter jeg og mannen med fargekart over rosatoner til barnerommene;)

Skrevet

Høres ut som en kjempefin opplevelse!! :)

Håper jeg også får det når vi skal på tirsdag,da er jeg 28 pluss 1,gleder meg masse.Vi har jo fått beskjed om gutt så blir spennende å se om vi får det bekreftet:)

Det med vekta,at de finner ut hvor store de antagelig kommer til å bli.Måtte du spørre om det eller er det noe de opplyser om??

Skrevet

Hun målte hode, mage og lårbein 3 ganger hver og tok gjennomsnittet fra alle målene. Så gikk hun over til 3D igjen (målene ble tatt i vanlig 2D), så da spurte jeg om babyen var stor, og da byttet hun over til et skjema og viste at vesla lå innenfor normalen, men i øvre del og godt over gjennomsnittet (nesten som SF-mål skjema) og det stod estimert vekt der osv . Lengde glemte ejg å spørre om rett og slett. Spurte også om hva hun trodde fødselsvekt ville bli, og da fikk jeg vite at det var vanskelig å si sikkert, men litt over 4 kg ved termin, antagelig rundt 4100g. Hun ville nok tatt opp dette uten at jeg spurte etterhvert, men jeg var så nysgjerrig jeg da, så spurte med en gang ;-)

Skrevet

Jeg kommer også til å være så nyskjerrig at det kommer til å gå helt i surr om hva jeg skal spørre om :)

Har ikke vært på 3D ul med de andre så blir spennende..

Har du vært før?Var det sånn som du forventet?

Er litt redd jeg forventer for mye og at jeg bare blir skuffet..

Skrevet

Nei, dette er første gang :-) Har ikke hatt det i Bergen før.

Det ble mest 3D av ansiktet og hendene, litt av føttene og underliv (for å se kjønn), så var jo ikke sånn at man ser hele babyen på en gang, men var utrolig morsomt å se ansiktstrekk, beveglser osv. Vær forberedt på at uansett hvor skrape bildene er, så blir det jo litt "klumpete" likevel i forhold til på ordentlig. Jeg synes også det er noe som mangler litt siden man ikke ser øynene skikkelig (vår hadde også øynene lukket hele tiden), ikke bryn og nesen blir gjerne litt pussig, men uansett så ser en MYE og det er helt rørende og fantastisk å se på! :-)

Jeg kan prøve å laste opp ett bilde eller to til profilen min, men vet ikke om jeg får det til, tviler egentlig, er ikke så flink til sånt. Skal gi en lyd dersom jeg klarer det :-)

Skrevet

Klarte det! :-)

Trykk på nicket mitt, og gå inn på "mine bilder", så finner du 3 bilder :-)

Skrevet

Var inne å kikket på bildene dine.Bildene var jo kjempebra!!Ble faktisk overrasket over hvor bra de faktisk var.har ikke sett sånne bilder før..;o)

Gleder meg bare mer og mer til vi skal!

Og må legge til at det var noen nydelige unger du har! :)

Skrevet

Tusen takk for det :-) Rent objektivt sett er jeg så klart helt enig i det! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...