Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om jeg lekker forstervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15+1 i dag. Av og til kommer det noe som kan ligne vann i trusa. Har mye utflod, men det kommer plutselig en dæsj med noe veldig bløtt noe. Blir litt bekymret.. Trusa kjennes blaut ut. Kan det være tiss? Huff. Lurer på å ringe føden, men kanskje noen her har et svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok heller at det er urin fremfor fostervann. Utfloden kan også være litt flytende noen ganger. Husk å knipe og knipe og knipe ;-)

Skrevet

Tror du det kan komme en dæsj med utflod plutselig? Har økt utflod i svangerskapet, men syns det er litt ekkelt.. Mye man skal bekymre seg for. Å knipe allerede nå? Bør kanskje d. Bedre med for mye enn for lite:)

Skrevet

Går det ann å lekke fostervann da?? Har opplevd akkurat det samme som deg, gikk en tur her om dagen, når jeg kom hjem var trusa helt våt, var ikke utflod, å ikke urin, men kan det være fostervann da?

Skrevet

Det er veldig liten sjanse for at det er fostervann du lekker.

Mest sansynlig urin eller tyntflytende gjennomsiktig utflod.

Men er du usikker kan du jo lukte på det.Fostervann lukter gjerne litt søtt en slik kvalmende lukt.Og da kommer de som regel når du reiser deg,nyser og går rundt og!

Husk vi gravide får veldig mye tyngflytende utflod nå og mest sansynlig er det nok det om det ikke lukter urin.

Skrevet

er enig i d som charlotte m/prinsesse i magen skriver her....vi kan få tynt flytende utflod i svangerskapet å d kan virke som om man lekker fostervann da men,du vil merke d visst d skulle være d...d har jeg gjort å da var ikke bare trusa litt våt..hehe..da var alt vått!!! truse,bukse å sofaen faktisk....å da lakk jeg bare litt fostervann som jordmor kallte d da :)

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i begge svangerskapene. Må gå med truseinnlegg hele dagen, ellers tar det 10 min, så er trusa våt. Ganske irriterende.

Var på UL for et par uker siden, og alt var normalt med fostervannet. Er nok ikke det som lekker nei =)

Skrevet

Takk for svar jenter:)

Gjest ~Gravida~ Uke 20
Skrevet

Ja,det går ann å lekke fostervann. Jeg var på sykehuset for et par uker siden pga det.

Legen tar prøver oppi skjeden,og finner fort ut om det er fostervann eller utflod.

Også tar de innvendig ultralyd for å se om det er litt åpning.

Det beste er å få slikt sjekket,og ikke gå å bekymre seg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...