Gå til innhold

Da har jeg sjekket inn på Hausken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det var et veldig hyggelig og spennende møte. Veldig deilig å føle seg som interessant kunde enn som nok-en-i-rekka. I alle mine tidligere forsøk på Ullevål har jeg gått på synarela i 3 uker, og fått 225 gonal-f i 10 dager. Hausken var ikke spesielt imponert over kvaliteten på eggene jeg har fått tilbakeført og gir meg helt ny medisincoctail:

Synarela i 4 uker (en uke ekstra for å dempe små muskelknuter),

deretter

150 puregon og

225 menopur i minst 10 dager (dette er en hestekur, nesten dobbelt dose av standarden), samt

blodfortynnende (klexane) og prednison (for å dempe pittelitt endovev)

Hva tror dere, damer? Noen som har fått lignende kur (og lyktes, fortrinnsvis..?) Begynner på spray 13. mai, veldig glad for å få dette sommerforsøket!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at du er i gang igjen,Sarah70 -- med friskt mot :-) Jeg tenker så d knaker på Hausken.Hvis d går dårlig m siste forsøket i Danmark, høres Hausken interessant ut.Har bare hørt positivt om de!Har allerede mailet litt, og raskt og hyggelig svar fra dr Hausken.

J skal ha hestedose på dette siste forsøket også.300 Puregon og 150 Menopur.Vrinsk!!!!!!

Kort regime så j går rett på sprøytene.Tipper om et par uker ca.

Lurer på hvorfor du skal ha mer Menopur enn Puregon.

J har fått ut OK antall egg, men få befruktede egg.Aldri frys.

Menopur r jo for å få bedre eggkvalitet,ikke sant? Sa dr.Hausken noe om dette til deg?

Håper lyset,varmen og våren gir oss super-egg og baby i magen!

Skrevet

Hei, Rose -

hyggelig å høre fra deg!

Nei, jeg spurte ikke nærmere om hvorfor han satte dosene slik - men jeg har hatt samme resultat som deg, bra mengde egg (mellom 7 og 10), få befruktet, ingen frys. Men hans mål er å få bedre egg hos meg.

På Ullevål har de sagt hele veien at de eggene de har satt tilbake har vært "bra". Han vurderte det annerledes, og sa at eggene i mine 2 søskenforsøk har vært middels og under middels.

Jeg har også en muskelknute som Ullevål sier ikke er av betydning for graviditet. Dette var Hausken veldig uenig, og han var usikker på om han skulle anbefale meg operasjon før nytt forsøk.

Han landet på forsøk nå, fordi jeg har blitt gravid før (men samme muskelknute) samt alder (39 nå) - slik at satsningen nå er å få bedre egg i håp om at de vil sitte. Jeg er kjempespent.

Må si jeg fikk utrolig god service. Hausken selv + en lege til undersøkte meg VELDIG nøye, samt skikkelig veiledning fra sykesøster. De holdt på med meg i nærmere 2 timer, og jeg betalte kr. 1000,-. Den prisen var intet å si på...

Yes, nå satser vi på høstmager og vinterbabyer! Kan knapt vente! :-)

Skrevet

Hei!

Holder også til hos Hausken og skal begynne med nesespray den 15 mai så ligger ikke så lenge etter deg;)

Jeg også skal gå på litt mye medisiner, men ikke så høy dose på sprøytene for blir veldig fort overstimulert.

Jeg skal ha metformin pga mistanke om insulin ressistent, og prednisolon pga utbredt endo, klexane også pga endo;)

Blir mye å holde styr på, hihi, men satser på at det er dette som skal til for å få en baby i magen;)

Lykke til!!!!!

Skrevet

Hei Sarah

håper den nye vrien på medisiner skal gi resultat, må bare si meg enig i at Dr. Hausken er en fantastisk dyktig lege, veldig grundig og medmennesklig. Var hos han i 2003 da var han på Haugesund sykehus fikk oss en skjønn gutt på førsre forsøk. Skal til med ett fryse forsøk no på Tirsdag, kjempe spent. Har bare ett uttak igjen, vurderer strekt å begynne hos Hausken vist vi ikke får resultat etter dette.

jeg skal også ha en ny medisincoctail. Albyl-e, Klexane, Prednizolon, spennende tider i allefall.

Lykke til ; )

Skrevet

Så spennende! :-) Når skal du begynne med Klexane og Prednisolon, hvor stor dose skal du ha og når skal du slutte med disse medisinene?

Skrevet

Hei,

da ligger vi ganske likt, ja. Jeg får uttak i uke 26. Gleder meg allerede til å komme tilbake til Haugesund - selv om det er lang reisevei!

Skrevet

hei dere -

ja, jeg kan varmt anbefale den klinikken etter mitt besøk.

Jeg skal ha 40 Klexane fra sprøytestart - gjennom hele sprøyte- og rugeperioden.I sprøyteperioden skal jeg ha 10 mg prednisolon.

Det blir mye sprøyter på meg i stikkeperioden - 3 pr dag. Men blir det barn av dette kan jeg gjerne stikke 30...

Vurderer du Hausken, 2barnsmor?

Skrevet

Hei igjen!!

Lang reisevei har vi også, mellom 6-8 timer med 3 flybytter. Nesten sånn at de pasientene dem har fra England har kortere vei... hi.hi.

Sånn er det å bo på en liten plass nordpå;) Var ikke så gøy å reise dit i april når det ble bomtur, men da var det fantastisk vær der så fikk kosa meg i godværet og shoppa mye så ikke helt bortkastet tur;)

Nå håper vi at været er like bra når vi kommer dit for våren lar vist vente på seg her og det blir som en liten ferie for oss;)

Jeg skal gå på prednisolon etter innsett også, noe dem nå gjorde bare i vanskelige tilfeller og det er vist jeg desverre;)

Skrevet

Glemte å spørre når du har din første ul?

Skrevet

Oj, - 3 flybytter! Vi klarer oss med ett fly og synes det er mer enn nok. Brukte totalt 5 timer fra dør til dør.

Jeg skal bare ha 1 ul, mot slutten av sprøyteperioden. Den tar jeg i oslo, hos en gynekolog som mailer opp resultatet til Hausken. Da vurdrere de om eggene er klare til høsting, eller om det blir en dag eller to til med sprøyter.

Fikk nettopp vite at en bekjent av meg venter tvillinger - og det var Hausken-resultat! Moro!

Skrevet

Vi har litt lang reisevei til nærmeste gyn så vi tar ul hos Hausken og får da litt lengere tid vi må være i H.sund.

Koselig å høre at andre lykkes hos Hausken, det gir mot til oss andre;)

Skrevet

Sarah70,

Lykke til!! Jeg fikk barn på tredje forsøket ved Hausken og da gikk jeg også på lang periode med nesespray, klexane og høye doser for å få eggene til å bli av bra kvalitet - og det ble de:-)

Du er i gode hender hos John, Elise og CO - de ønsker virkelig at du skal lykkes og det føles så godt! Tvi tvi!!

Skrevet

Må bare signere det Mia71 skriver.

Mer omsorg en gjengen hos Hausken, skal de lete lenge etter.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for at du delte hyggelige nyheter! Jeg begynner med sprau onsdag og håper at alle gode ting er 3 :-)

Skrevet

Hei alle saman!!!

Me var hos Hausken for første gong i slutten av juni i fjor. No sit eg her, høggravid og har berre 4,5 veke att til termin. Dette er det første forsøket vårt, og me har ein på frysa der oppe. Eg vil berre ynskja dykk alle lukke til med tablettar, spraying, sprøyter osv.!!!! Så håper eg at ALT vil lukkast for dykk. De vert i all fall godt tekne i vare hos Hausken & co!!!!

Eg fekk beskjed om at det var 10-20% sjangs for at det ville lukkast første gong....og eg er ein av dei!!! Så hugs det kan DU og vera....ein av dei prosentsjangsane du "får"!

Lukke, lukke til alle saman, og må de lukkast for dykk alle!!!!!

Stor klem frå

Skrevet

Er du allerede i gang igjen? Så godt for deg;)

Jeg har meldt meg helt ut, men ble litt interessert igjen da jeg kom over tråden din nå...

Hvordan har hele prosedyren vært fra du tok kontakt med Hausken, og hva blir utgiftene til slutt (om jeg får lov til å spørre om det)

For min del, om jeg har lyst på et forsøk til, får jeg tidligst starte på medisiner igjen i august (pga sommerstengt), så det er lang tid...

Er spent på å høre fra deg, Sarah70! Og ikke minst;lykke til!

Skrevet

jeg vil bare ønske alle dere Hausken damer lykke til!!!!

Vi var hos dem i Januar og nå sparker det ivrig i magen min!!!

Hausken er knall dyktige folk og jeg kan ikke få skrytt nok av dem!!!

Krysser fingrene for dere jenter!!

bare vent!! Snart blir det deres tur så dere også kan få oppleve runde deilige mager og SINNSYKT svære pupper!:P

Skrevet

Hei, Lillemin!

Forsøket koster 22000 + medisiner. Men medisinene får jeg dekket av det offentlige (3. søskenforsøk),men 22tusen må vi betale.

Jeg fikk time om 4 uker fra jeg ringte, og jeg var i syklus så jeg begynte å spraye en uke etter besøket.

Nå har jo du alderen på din side så iditt tilfelle tror jeg at jeg ville ha tatt de offentlige forsøkene først (iallefall hvis du bor langt unna Hausken, litt styr med fly, hotell etc), men lykkes du ikke er det vel verd turen!!

Veldig god kartlegging og interesse for min situasjon, og en helt annen kreativitet for å få det til!

Takk for lykkeønskninger - til deg også :-)

Skrevet

Jeg begynner vel å bli mentalt klar for nytt forsøk, så nå er det vel bare å vente på at sommerstengt skal åpne igjen over sommeren og jeg kan ringe inn.... Håper virkelig det går bra for deg denne gangen og at Hausken gir deg alt du noen gang har drømt om!

Lykke til videre, jeg hører gjerne i fra deg om hvordan det går!!

Masse klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...