Trollemor75 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har Småfolk MME i skapet og vurderer å bruke det i kveld. MEN, hvordan i all verden vet dere flaskeproffene at vannet holder 70C? Sliter veldig med melkeproduksjonen, og må supplere siste amming før leggetid med pumpet MM på flaske for at Trollet (3 mndr) ikke skal bli helt krakilsk. Nå har han vært veldig urolig i det siste, mye grining på dagtid og urolige netter (han som pleide å vekke meg bare 1 gang om natten). Resultat: jeg er så trøtt i dag at jeg nesten ikke har melk og klarte ikke å pumpe til i kveld. Derav mulig bruk av Småfolk som supplement til siste amming. Vi har brukt ferdigblandet NAN 3 ganger så langt, men det virket som om han fikk vondt i magen av det. Gode råd mottas med stor takk! Hilsen,
Blind Gudinne Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Er ikke så mye hokus pokus =) Kok opp vannet og la det avkjøle seg en stund. Når du kjenner at det ikke er "kokvarmt" lenger, men fortsatt litt for varmt til å drikke blander du i pulveret. Eller du kan blande kaldt og varmt (kokt) vann sammen. Denne flaska kan du sette i kjøleskapet når den er ferdig, for så å varme opp i micro'n når Trollet ditt er sultent. Er ikke så mye pes med flasker som man skulle tro. Man lærer seg greit teknikker =)
Blind Gudinne Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Og det var forresten ikke ett dumt spørsmål! De fleste av oss flaskemammaer har stått og klødd oss i hodet. Hvis du vil lese mer om flaskemating, så er flaskeposten.org veldig fin side med mye nyttig info. Bare husk på at du gir gutten din pupp først, så kan han heller drikke seg mett på MME hvis det trengs.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Jeg blander slik for å få 70 grader. Hvis jeg skal ha 180 ml melk tar jeg kokt vann til 80 ml, kaldt vann til ca 120, er ikke sååååå nøye, bare at det ikke er kokevarmt. Har i pulver og rister, så fyller jeg opp til ønsket ml med kaldt vann. Da er melken drikkeklar. Tar 30 sek å lage fersk melk. Ps. de anbefaler ikke å lage klar melk, avkjøle for så å varme oppe igjen... Men vet mange gjør det og det går helt sikkert fint. Ville bare nevne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå