Gå til innhold

Folk som kommenterer andres vekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med sånne folk? Både mamma og mormor er sånn, de bare må si det hvis noen har gått opp litt i vekt.. Som om ikke folk vet det selv..

Jeg har fått 2 barn, og er nærmere 30 enn 20 nå, men likevel forventes det at jeg skal være like slank som jeg var da jeg var 20 og barnløs. Mormor kommenterer kroppen min hver gang hun ser meg nesten, blir jo helt deppa av det.. hver gang jeg skal ha på bunad er det et himla gnål om at den sikkert er for trang, selv om den ikke er det..gruer meg til 17.mai.. Broren min på 21 får også fort kommentarer hvis han går opp/tar av litt.

Er ikke overvektig heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig, de har tydeligvis et anstrengt forhold til egen kropp! Hvis hverken du eller broren din har eller har hatt spiseproblemer, så er det jo intet mindre enn et mirakel og tyder på at dere to har blitt utrolig sterk på tross av - og IKKE på grunn av - oppveksten deres!! Tommelen opp for dere. :)

Håper dere tar igjen da?? Begynn å kommentere vekten tilbake, så får de se hvor hyggelig det er. Skjønner ikke at folk kan oppføre seg sånn jeg, kjenner ingen som driver på slik, tror jeg hadde fått hakeslepp om noen hadde kommentert vekten min altså...

Skrevet

Moren min er også sånn, men her går det omvendt. Plutselig kan hun se på meg med sørgmodige øyne og si "SPISER du nok, NN?" og "Det er ikke bra å være FOR tynn heller". Veldig sårende kommentarer, spesielt når hun fremfor noen

1, har kjent meg hele livet og burde vite at jeg alltid har vært sånn

og

2, er skrapa tynn selv, et sted har jeg det jo fra...

Heldigvis er det slutt nå som jeg er gravid, isteden er hun på samboeren min. Kan ikke la være å kommentere at han har lagt på seg i det siste, "det er hun som skal spise for to" osv.

Utrolig unødvendig, at sånne folk ikke skjønner at det sårer.

Skrevet

Helt utrolig at noen er slik og ikke skjønner hva det kan gjøre med selvbilde til andre.

Min tidligere stemor er slik. Da jeg var 16, kunne hun be meg passe på så jeg ikke la på meg, når jeg sto og smurte meg mat feks. Hun kommenterer andre også, og spør "hvor mye veier du nå?" o.l.

En gang hun var med på et vorspiel jeg hadde sammen med sønnen hennes, tok hun tak i magen til venninna mi og sa "dette er flesk! ho ho!" Helt utrolig at det går ann! Hun mente da at de to var slanke begge to, men hadde litt mage, og spøkte med det. Ikke moro for venninna mi.

Synes enten du skal si fra at det er lite hyggelig det de gjør, eller begynne å kommentere tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...