Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

er i uke 8+1 og sliter med at jeg er trøtt hele tiden. Det hjelper selvsagt heller ikke at pollenallergien gjør meg trøtt og at medisin er fy fy nå... :-/

Jeg kan ikke ta meg fri fra jobben, og trenger derfor en del kaffe for å holde øyene åpne. Vet at man skal være forsiktig med inntak av koffein i svangerskapet, og forsøker å holde det forbruket nede. Men vet dere hvor skadelig er det egentlig kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også konstant trøtt, og må sove i timesvis etter jobb. Har ikke så lyst til å fortelle sjefen om graviditeten ennå, er også i uke 8. Så jeg prøver å holde ut på jobb. Har lest at man skal drikke maks en kopp kaffe om dagen, så det er vel lurt å holde seg til det. Vet ikke om koffein uansett hjelper mot denne trøttheten....

Skrevet

Kjenner igjen det ja. Jeg er bare i uke 4-5, men er kjempetrøtt når jeg kommer hjem fra jobb, noen ganger må jeg bare lukke øynene mens jeg går for å hente utskrifter m.m. :o)

Liker ikke kaffe, så drikker mye vann, føler at det hjelper greit.

Hvilken uke er jeg egentlig i? Hadde mensen for 4 uker siden, ble befruktet for to uker og to dager siden.. Føler jo da at jeg er 4+2 i dag, men på profilen min står det at jeg er i uke 5. Hvordan stemmer dette?

Skrevet

Men da er vi 4 :)

Jeg er konstant trøtt og kunne sove mest hele dagen vist jeg hadde fått lov.. men det går desverre ikke, da jeg har ei lita jente på 13mnd hjemme. jobber heldigvis bare 50% så ikke på jobb hver dag.!!

Drikker enn del kaffi ja, men prøver å begrense det litt...

jeg har begynt å legge meg tidlig på kvelden nå.. kunne sitte oppe til 12-1 tiden på natta.. men nå legger jeg meg i 10 tiden på kvelden.. hehe... så får jeg 10-11 timer søvn, kommer ann på når vesla våkner. men heldigvis våkner hun mellom 8-9 på morgenen :))

Skrevet

Jeg er også utrolig trøtt. Kan man sykemelde seg for trøtthet? Er i uke 7. Har så lite lyst å jobbe, vanligvis trives jeg veldig godt på jobb. Men disse ukene har vært et ork.

Jotun: På barnimagen tellingen så er du i uke 5, dvs fra 4 til 4+6. Men andre steder teller de annerledes. Men som jeg tolker det er du i din 5 svangerskapsuke.

Skrevet

Fire fullgåtte uker pluss to dager inn i uke fem = "i uke fem" antagelig?

Skrevet

Hei

Jeg er helt fantastisk trett også, men det er lange og hektiske dager på jobb...

På Matportalen.no (info fra offentlige myndigheter) står det at gravide kan drikke 1-2 kopper kaffe, te eller kola om dagen.. så såpas er sikkert trygt.

Store mengder hever risken for spontanabort, og kvinner som drikker med enn 3 kopper om dagen får gjerne babyer med litt lavere fødselsvekt enn andre, har jeg latt meg fortelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...