Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Hvordan merket dere det? Og er det gode medisiner å få? Hvordan teste om enn er det?
snuppedupp Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 En blodprøve avslører alt. Jeg kunne ikke klart meg uten medisiner. Du blir på en måte forkjølet. Nyser og har snue samt at du klør i øyner / nese. Veldig irriterende, men det avhenger litt av hvor mye du er plaget.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Eg er ekstremt allergisk mot bjørk og sliter litt om dagen, får ikkje den medisinen eg hadde i fjor, må vente på vedtak. Eg har prøva dei to dei meiner du må prøve før du kan få Aerius på blåresept. Eg blir veldig trøtt og sliten i tillegg til det snuppedupp skriver over. Eg har også veldig kraftige kryssallergier så det er ein god del ting eg holder meg unna.
Blir en til to? Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 det er ikke alltid det vises på allergitester. det gjør det ikke på meg, men jeg er allikevel allergisk. og ja, man kan få gode medisiner:) hadde sliti uten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 mammsen, du kan fortsatt få aerius på hvit resept. Spar på resepten og kvitteringa, og du får pengene igjen på nav når vedtaket er fattet ) Til info
Erisa* Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Man kan også ta en test der man skraper opp små merker i huden og drypper noen dråper på, og ser om det blir noen reaksjon. Uansett er det lurt å kontakte lege, for hvis du er allergisk kan du få medisin på blå resept, og det er mye billigere enn ellers. Hvis du bare har lett allergi kan det holde å ta bare øyedråper eller nesespray, evt bare allergitabletter de verste dagene. Men hvis du er kraftig rammet må du ta alle tre i de verste periodene. Jeg merker det med at jeg klør i halsen, renner og klør i øyne og nese. Og så blir man trøtt og uopplagt, og medisinene gjør ikke det bedre.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Problemet er vel at de fleste har mest utbytte av Aerius, og etter at det kom nye regler må det være påvist allergi før man får det på blå resept. Det må søkes om, og vedtaket skal fattes av nav (som jo er superkjappe). Man må også ha prøvd 3 andre typer først, alle i en 2ukers periode, før man i det hele tatt kan søke om Aerius. Er du heldig, så er legen din grei å skriver det ut lell! Zyrtec eller Loratadin funker for mange, men de som er kjempeplaga må nok ha litt sterkere saker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå