Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi ordentlig frokost, passer på at de er helt mette før de går ut av huset så de holder ut lenge!

Etter toget blir det pølsespising og is uansett vær og temperatur. Hva vi spiser hjemme er avhengig av hvor mange som er hjemme, har ikke funnet ut hva det blir i år, men tror det blir grilling av noe.. Og pinneis igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi er hjemme hos oss selv, så møtes vi i bhg og spiser felles frokost med hele avd. Alle har med brett med påsmurt, så betaler vi 20 kr pr voksen - dette brukes til kaffe/te, melk/juice. Kjempe koselig. Så tusle vi avgårde til barnetoget. I løpet av dagen blir det pølse, og is. På ettermiddagen varierer det hva vi spiser. I fjor spiste vi spekemat, året før grillet vi. I år skal vi være hos mine foreldre, så da skal vi grille.

Skrevet

Forskjellig hva vi spiser fra år til år, ifjor spiste vi lapskaus hos svigermor og året før der lagde jeg kylling wok gryte. I år tror jeg det blir å bestille pizza, ellers blir det jo alltid is og som regel en pølse eller vaffel i byen.

Skrevet

Vi pleier å spise en god frokost hjemme før barne toget. Så blir det gjerne pølser og is, så spiser middag ute. Ellers fyller vi opp med is hele dagen.

Skrevet

spiser ikke noe helt fast. Men prøver og samles en gjeng sammen hos oss og har lapskaus midt på dagen og slappe av litt i bena. Spiser vanlig frokost. Før vi fikk barn hadde vi alltid kylling og pom fri fra ei bu her om kvelden hos tante mi. Men har ikke vært med på det siden vi fikk barn. Blir for sent og barna er trøtte.

Ellers blir det jo litt is også da i løpet av dagen:)

Skrevet

Vi har en kjapp frokost hjemme.

Spiser pølser/hamburger og is etter aktivitetene som er etter vi hat gått i toget.

Tidligere har vi hatt smørbrød, men vet ikke om jeg gidder det i år. Er åpen for forslag, men sambo har ingen, og svigers vil vel ha smørbrød..

Jeg kunne godt hatt elgsteik, eller biff eller noe =) =)

Skrevet

Pølser og is. Denne skikken har jeg tatt med meg til USA, så de tre siste årene har vi hatt pølsefest i hagen etter 17. maitoget her i byen.

Men det viktigste da jeg vokste opp var eggedosis. Jeg trodde det var vanlig på 17. mai, men søsteren min (som bor i Norge) sier at det var nok bare vår familie. Kanskje jeg skal lage en egen tråd og spørre om andre spiser eggedosis.

Skrevet

Fellesfrokost for bygda på bygdahuset kl 7. En skvett ertersuppe kl 12. Laks, jordbær og eggedosis når dagens program er slutt (ca kl 15). Gode smørbrød på kveldsfesten. Og naturligvis "fri flyt" av pølser og is for de små etter kl 1200.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...