Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Det gjør ikke svigefar! Det er nå helt greit, vårt valg å ha han, svigefar slipper å leve med den.. Vi har hatt han ett år nå, morsom liten krabat med stor personlighet. Kan hoppe og sprette med store bykst, helt rabiat. Så kan en unge komme å dra han i ørene, ta han opp å bære han rundt osv, tåler alt! Han kommer når vi roper på han, og sier vi "gå å legg deg" hopper han inn i buret sitt. Renslig er han også, har en kasse i buret, og KUN der han gjør fra seg. Han går pent i bånd å elsker turer, går (hopper) ved siden av deg som en dressert hund.. Det som er slitsomt, er at svigefar ikke kan la være å komentere. "Se å bli kvitt det der kreket", "han er full av bakterier, skjønner ikke at dere orker", "han lukter ikke noe godt" osv osv (Kaninen bor ute på verandaen, å lukter ikke særlig mye) HVER eneste gang han er her, nå er jeg SÅ lei de komentarene!! Han har hund selv, skal jeg begynne å komentere hvor dårlig ånde den har, hvor mye den røyter og at han må kvitte seg med den?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 drit i det.... ikke bry deg. svar at hunden hans har like masse bakterier, at den lukter like vondt! kanskje han stopper da...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 hehe... hunden hans er mer full av bakterier, kjøtteter og rævsnuser som den er;) Og våt hund er noe av det verste jeg kjenner lukten av. Takke meg heller til våre 2 søte kaniner, som også bor ute:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Skjønner at du både har fritidsproblemer og svært få reelle problemer.... Heldige du :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Så gøy :-D Vi har også en kanin som vi har hatt i to uker nå. Den er ikke helt varm i trøya ennå, men har begynt som smått (spesielt på kveldene) å vise sine litt nysgjerrige og lekne sider. Men det ser ut til at hun foretrekker å ikke bli klappet. Hun er helt klart ikke redd oss, men litt unnvikende. Ungene er litt lei seg for det, men jeg forsøker å forklare dem at to uker er ikke så lang tid for en kanin til å bli ordentlig kjent med oss. Men så har jeg lest at det ikke er alle kaniner som blir helt tamme. Så hvor lenge hadde dere kaninen deres før den begynte å "føle seg hjemme" hos dere?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Og PS: Drit i svigerfar, og be ham holde seg hjemme hvis han ikke liker å være hos dere ;o)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 14:32: Tja, hva er problemer? Kan nevnes at jeg har slitt mye i tenårene pga en ulykke som ga meg blødninger i hodet og skadet nakken min, så jeg ikke har hatt mulighet til noe ordentlig skolegang og sliter i det daglige med vondt i nakken, det var bare flaks som gjorde at jeg ikke døde i ulykken. Min mor og far skillte seg når jeg var 11 og er erkefiender den dag i dag, har ikke vært så lett å være mellom barken og veden nei. Men seriøst, svigefar kan klappe igjen å respektere at det er vårt valg å ha, det er så slitsomt å høre på klagingen! Vi lot kaninen vår bare få gå fritt å bli kjent i hjemmet første dagene. Satte oss ned på gulvet med godbit (tørket eple) å lot han komme til oss. Tok han ikke opp for kos første tiden, men gjordet det masse etterhvert. Han sprellte en del men vi tviholdt på han til han ga seg, siden har han ikke gjort det igjen (vi er skjef;) ). Brukte navnet hans veldig mye kombinert med godbit. Det er en side der man kan lese og lære om kaninens væremåte, skal legge ut en link senere så kan du lese, men nå må jeg løpe HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Vi får bare fortsette å la henne gå løs som hun lyster, da. Vi løftet en del på henne de første dagene, for da gikk hun ikke inn igjen i buret sitt av seg selv. Kan hende det er det som har gjort henne litt sky, for hun hater tydeligvis å bli løftet. Men nå kommer hun når vi roper på henne, for da vet hun at det er godbit å få. Takk )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Her er linken jeg snakket om: http://kanin.org/sprak_atferd Hjalp oss veldig å forstå hva han mente når han hoppet rundt her HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå