Guttemamman:-) Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Hvis fadderne vi har valgt ikke har mulighet til å komme i dåpen....må vi velge noen andre da?Er det sånn som med forlovere at de må være tilstede som vitner???
alvamamma Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Nei, faddere må ikke være tilstede. Vi hadde en fadder som ikke kunne komme og det vet jeg flere som har hatt også.
___ Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Så vidt jeg vet må 2 være til stede, men for de andre er det ikke nødvendig.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 må være to tilstede, men foreldre er også barnet faddre (dersom statskirken, da)
tante grusom master of law Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Vi hadde ingen av faddrene tilstede da sønnen vår ble døpt. Det var bare oss tilstede og presten.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 neida, ikke alle, men to av de må det =) Vi har 5 faddere til våre unger og 2 av de kunne ikke være med siste dåpen. Ikke noe problem det =))
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Som flere her sier må to av fadderne være til stede i kirken. Vi har et vennepar der vi var faddere, sambo hadde ikke mulighet til å møte og de måtte ha en fadder til, slik at vi var to faddere i kirken på dåpsdagen.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Den døpte skal ha minst to, og høyst seks faddere. Foreldre kan ikke være faddere. Minst to faddere må være til stede ved dåpshandlingen. Hentet fra siden kirken.no
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Vi hadde tre faddere, men bare en som kunne møte. Ikke noe problem i det hele tatt!
tante grusom master of law Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Hvorfor gikk det greit for oss da? Ingen av sønnens faddere kunne møte. Presten synes nok det er greit, heller at fadderene ikke kan møte enn at man må velge faddere man egentlig ikke vil ha...
erteposen + 4 Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Jeg er fadder til en jente som låg i kuvøse og ble hastedøpt. Ingen faddere tilstede, bare foreldre og prest. Går helt fint.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 jeg skal forresten være fadder til niese nr 2 (er til førstemann også) i sommer, men siden dåpen er på kvelden og vi skal kjøre hjem 30 mil og på jobb dagen etter reiser vi etter selskapet (når de andre skal i kirken for å døpe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå