Gå til innhold

tidlig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på hvorfor det er så mange som har så tidlig ul? Er det et tilbud dere har fått eller er det på eget initiativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det er det frivillig, ikke et tilbud en får. Man får vel bare tilbudet om ul i uke 16-19, som alle gravide får, gratis. Utenom det kan man ta så mange ul man vil, bare at man betaler dette selv.

Vi har allerede bestemt oss for å ta tidlig ul. Ser ikke grunn til hvorfor ikke :) Lenge å vente til uke 18 f.eks, ikke var det så dyrt heller, har allerede funent to aktuelle private jordmødre som gjør dette :)

Som at det er standard med en ultralyd i uke 18, synes jeg det burde være like standard med en ul tidligere, både for å få se at det faktisk er liv, få et forhold til det, pluss at det kan oppdages ting tidligere, som f.eks om det er en eller to, jeg vil vite det, da det ligger i slekta slik at jeg er "utsatt" til å få tvillinger.... :)

Skrevet

Man får vel mer enn en ultralyd dersom jordmor/lege mener det er behov for det. Men dersom alt virker normalt og man likevel ønsker å ta mer enn en UL, må man betale selv.

Skrevet

Jeg fikk tidlig UL fordi legen mente det var mest forsvarlig... Iogmed at det var mye galt med prinsessa jeg har fra før når hun ble født. Var på ul 9+6 og skal på ul igjen 12+4 :-) For å se at alt står bra til med den lille osv.. Veldig glad for at jeg får ul så tidlig. Og at jeg får mange ul gjør jo ikke oss noe ;) bare kos å se lille babyn ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...