annkarinognurke09 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 nå har datteren min vært stjålet i over ett år3 den 22.mars.08 tok barneværnet datteren min fra meg, hun kom til 17.mars.08 kl: 19.08. det var verdens beste tid, de dagene jeg lå sammen med henne om nettene, helt til dagen kom, da jeg måtte forlate henne. b.v hadde ikke noen spesiell grunn. de sa på et møte at jeg var for ung, ble lett sur mente de og da var jeg visst barnemisshandler, de sa jeg kom til å slå henne. jeg har ikke hjerte til å slå en flue en gang. jeg hadde heller ikke verdens beste jobb det hadde ikke kjæresten min heller, men vi hadde mulighet til å gi henne alt hun trang, de ville ikke høre. jeg så henne en gang i uka i 2 timer. fikk ikke se henne vokse opp, fikk ikke høre hennes første ord. 05.01.09 og 06.01.09 var vi i fylkesnemda, vi tapte. vi hadde ingen vitner. b.v truet oss dagen etter fødselen, de sa: skriver dere ikke under samtykke blir hun plassert på hemmelig adresse. de sa det til familien min også. men hadde ikke annet enn muntli bevis. nå ser vi henne bare 6 ganger i åretog 2 timer hver gang. de har ødelagt mye for oss, mye for mange andre også. meld dere inn i gruppen for å vise at dere er i mot dette, at dere bryr dere. kjemp, la oss alle gode mennesker få tilbake babyen våres! Logget meg inn på nettby å da var det en gruppe der om dette, hun som er moren har jeg sendt brev med på nettby:) Men hva kan di gjøre? Noen råd?
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Mitt råd ville være for dette paret å gå seg selv i sømmene. De har nok problemer de ikke ser selv og ikke vil innrømme for det er rimelig strengt med det å ta bort barn fra folk. Det skal virkelig mye til! Jeg kjente selv et par som "oppdro" barna med å slå. De fikk hjelp av barnevernet til å lære å håndtere konflikter med de små på andre måter og det var ikke snakk om å ta fra dem barna så lenge de selv etterstrevet å bli bedre foreldre! Hvis barnet ikke er adoptert bort vil de kunne få tilbake omsorgen når de begynner å samarbeide og jobbe med problemene sine vil jeg tro.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Jeg slenger meg med på det om at dette paret ikke innrømmer eller ser sine feil og problemer selv. Ingen blir fratatt barnet sitt "uten videre". Utover det har jeg ikke så mange råd dessverre...
Sjefsmegga Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Vel, det er leit når sånt skjer for både barn og foreldre. Men jeg har større tiltro til barnevernet enn foreldrene i slike saker. Man trenger ikke være hverken ond eller et dårlig menneske for å være totalt uegnet for forelder, man kan elske barnet sitt like høyt som en hver annen forelder, men alikevel ikke være egnet til å ha omsorgen og ansvaret for et barn. Alder alene er ikke alt, men det kreves en viss modenhet for å klare å ta ansvar. Man må også kunne tenke endel logikk og resonere, noen mennesker kan også ha psykisk sykdom som gjør at de faktisk er så utabile at det medfører fare for barnet. Jeg synes folk som melder seg inn i denne typen grupper er svært uansvarlige og unøyanserte. Barnevernet her i landet bør handle raskere i mange tilfeller, det er mange barn som burde vært tatt ut av hjemmet som må bli pga at foreldrevernet i mange tilfeller er sterkere enn barnevernet. Kjærlighet alene er ikke nok for at et barn skal kunne vokse, trivest å utvikle seg normalt. Det må mer til, rutiner, trygghet,sunn kost, søvn, normale leveforhold, stimuli både fysisk og psykisk for å utvikle språk, motorikk osv. Desverre har jeg sett særlig unge mødre slite litt med endel av disse grunnbehovene barn trenger, som at de ikke har had rutiner på søvn, måltider osv, dette kan være svært skadelig i lengda for barn. Det hjelper fint lite at vogna og klærne er pene da, og at bloggen er full i fine bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå