Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Hvordan får jeg gitt fra meg foreldreansvaret på en nyfødt baby til far? Jeg vil ikke ha noe med barnet å gjøre. Er det noe sted på internett el. jeg kan fylle ut noen papirer eller noe?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Ja, på ebay og finn.no. Evt så kan du jo snakke med faren til barnet og komme frem til en enighet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 hva er poenget med at du er så jævlig frekk?! du trenger ikke svare om du ikke kan komme med et skikkelig svar!!! tror du jeg spør helt uten grunn du?!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Beklager, men det ble litt humoristisk da du lurte på om det hele lot seg ordne over internet...omtrent litt på samme måte som man legger noe ut for salg. Men, OK, ordentlig svar: Du må først av alt snakke med barnets far hvis du ikke har gjort det allerede. Så må dere avgjøre om dere skal ha delt foreldreansvar fortsatt eller om han skal ha foreldreansvaret alene. Deretter må dere bli enige om når du evt skal ha samvær. Så må du kontakte nav og få overført barnetrygden ol til ham. Han må søke om annen støtte som feks barnebidrag, men det blir jo hans problem. Jeg syns du er tøff som erkjenner at du er i en situasjon hvor et barn blir for mye.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Er barnet født? Ellers er det nok vanskelig for deg å vite hva du føler rundt dette. Det er bare å snakke med barnefar, og med NAV om å overføre hele foreldreansvaret til ham. Blir dette trøblete, så kan dere ha delt, og du gir ham skriftlig rett til å bruke din "stemme" til f eks å skaffe pass osv. Men jeg tror ikke det er store problemet å overføre foreldreansvaret til far alene, om han vil det samme. Du kan også gjøre slik mange fedre gjør; ikke gidde å ha samvær med barnet. Bare la være. Så slipper du å se ungen. Men stå som mor må du, og betale bidrag må du. DET slipper du ikke unna, om ikke barnet blir adoptert av fars evt kone en gang i fremtiden. Lykke til med valget. Håper dette er barnets beste, også. Noe det høres ut til å være.......
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Ja så lenge far vil ha barnet så er det vel bare å kontakte nav og ordne med papirer der slik at de vet at det er far barnet bor med. Vil ikke tro at det er vanskligere en det når barnet skal bo hos den andre foreldreren.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 jeg vil anbefalle deg å ringe Amatea, de har god kunskap rundt mødre som ønsker og adoptere bort barnet sitt og lignende situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 nav har ingenting med foreldreansvar å gjøre - dere må melde det til folkeregisteret.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Ikke gjør det. Du vil garantert angre som en hund senere i livet. La heller barnet bo fast hos far og ha samvær som du evt kan trappe opp om du ønsker det. Et barn er faktisk helt fantastisk og du vil elske barnet utrolig høyt. Det tar bare litt tid for noen. Ikke ta forhastede besluttninger om barnet ditt. Du er mamma enten du vil eller ei. Og nå er det på tide å sette seg selv til side og la barnet komme først. Sånn er det bare når man setter et liv til verden. Bli voksen! NÅ!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Fyll ut rubrikk 3 i skjema Q 0199B Avtale om foreldreansvar. Der krysser du av for at far skal ha foreldreansvar alene, og sendes folkeregisteret. Du vil fortsatt ha rett til samvær og opplysninger om barnet fra offentlige instanser, men det er opp til deg om du vil benytte deg av det. Google Q 0199B, så finner du skjemaet.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 Vil bare aller først spørre deg om du har fødselsdepresjon. Siden denne tilstanden er vanlig etter fødsel, og mange med den ikke vil ha noe med barnet å gjøre, så tenker jeg med en gang på det. Da synes jeg du absolutt bør snakke med en lege om dette for å få hjelp. Men uansett grunnen til at du ikke vil ha noe med barnet ditt å gjøre så er det nok best at noen andre tar vare på det akkurat nå slik at barnet får det best mulig. Jeg sleit etter fødsel og barnefar fikk omsorgen. Dette skjedde ved flyttemelding av barnet til hans adresse. Begge foreldre må skrive under på flyttemeldinga. Husker ikke hvor jeg fikk meldinga fra, var kanskje på posten. Siden jeg har opplevd det å være en samværsmor så har jeg merket hvor sterkt kjønnsrollene står i dette landet. En mor skal liksom ikke "gi opp" barna sine. En far som har 40% samvær er visst superpappa, men en mor som har SAMVÆR og ikke hovedomsorgen er det visst noe galt med, selv om det er 40%. Hadde det vært du som var far her, så hadde det ikke vært noe tema, men nå er du mor, og da kommer reaksjonene til folk. Det beste for barnet er jo å ha kontakt med begge foreldrene sine så sant de ikke påfører barnet noe mén. Som samværsforelder har barnet rett til å se deg og du har rett til å se det. Har du en normal inntekt så må du belage deg å betale bidrag til barnefar, med mindre dere setter opp en privat avtale.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #12 Skrevet 8. mai 2009 tror dette er en kjerring som har lite å gjøre på!! Eller alvorlig syk! Skaff deg hjelp først og fremst! om du ikkje hadde lyst på dette barnet kunne du tatt abort horfor lot du det går så langt? sefølgelig kan sikkert ære mangen grunner til det men fysj Får virkelig vondt av barnet ditt!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 Hvordan kan du komme med slike uttalelser, Anonym 20:58!?! Hvis det er snakk om en ekte person, som kanskje har en helt ekte fødselsdepresjon, så er jo dette absolutt ikke noe bra å lese. Da er det du som er kjerringa her!
V.A.B Skrevet 13. mai 2009 #14 Skrevet 13. mai 2009 er du litt dum anonym 20:58? jeg skal adoptere mitt barn vekk når det blir født. fikk nemlig vite at jeg var gravid en smule for sent for abort. så hold sånne rappkjefta uttalelser for deg selv i fremtiden, er faktisk ikke alle som kan så mye for situasjonen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå