Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Er veldig plaget med det. Nå er det så ille på stortåa at hele har blitt betent.Klarer ikke ha på vanlige sko. Noen som har måttet operere for dette og har dere blitt kvitt problemet? Utrolig vondt og irriterende problem.. Har dere gått til fastlegen med dette og blitt henvist? Snakker da om dere som har det virkelig ille og betennelser, verk osv..
KaMa Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Ja. Operert tre ganger. To ganger av en kirurg som gjorde en drittjobb to ganger og siste gangen av en kirurg som hovedsaklig jobber med sånne småting og som gjorde det ordentlig. Opererte siste gangen i februar og har vært helt fin siden det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har ikke hatt det så ille, men har vært mye plaget og hatt rød og hoven tå og gult puss som kommer ut og vil anbefale deg å ha foten i grønnsåpebad hver dag. Det hjelper masse! Om du ikke blir helt kvitt det(høres jo ut som det er ganske ille) så vil det nok lindre en del.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Var det lang ventetid på operasjon? Og det gjøres vel på dagkirurgien? Var det vondt? Takk for svar:) HI
KaMa Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Jeg fikk henvisning fra fastlege og kunne egentlig velge selv hvor jeg ville gå og få det gjort. Jeg vet ikke hvor du er i landet, men jeg var på Betanien i Bergen de to første gangene og siste gang til en kirurg som holder til i Bergen sentrum. I utgangspunktet er det bedøvelsen som gjør vondt, men andre gangen jeg opererte satte han ikke bedøvelsen skikkelig og jeg kjente at de holdt på. Ikke særlig godt.. Siste gangen ble bedøvelsen satt skikkelig og jeg kjente ingenting og hadde lite problemer i etterkant (f.eks med bandasje i operasjonssåret, for åpent sår pga for få sting osv..). Jeg ventet ikke lenge noen steder. Jeg anbefaler deg å finne en kirurg som utelukkende driver med slike småoperasjoner. Den første kirurgen som skar i min tå er en flink kirurg, men flink med store og alvorlige operasjoner. Inngrodd tånegl var åpenbart ikke hans greie. De må skjære av helt gjennom negleroten. Det gjorde ikke han, så kort tid etter de to første operasjonene var tåen min verre enn noen gang før. Siste jeg var til hadde omtrent ikke ventetid og gjorde som sagt en strålende jobb som ikke gjorde vondt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Min samboer er (var) kjempe plaget! Faren hans er kirurg, gjort alt fra store til små ting. Han anbefaler grønnsåpe(fot)bad ofte, for så å klippe litt ned når neglen er myk. Utrolig vondt der og da når du klipper, men det viser seg å fungere veldig bra. Min samboer har ikke hatt vondt på ett år. Han fikk vel skjært ned èn gang for noen år siden mener jeg å huske. Pass deretter på å klippe den neglen ofte, så den ikke blir inngrodd igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå