Gå til innhold

Når man har endret på selvangivelsen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ca 3.000 i restskatt. og mannen fikk tilbake 26.000. Dette fordi lånet står på han og både eg og han har formue siden vi har hus. Har endret det til at vi har felles gjeld nå, og at vi har felles barn. Saken er da, skal eg betale de 3.000 eller får eg noe avskrevet på skatten da automatisk. Skal rett være rett skal vi da ha tilbakebetalt 26.000-3000=23.000 delt på 2. eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok betale de 3000.

Selv om dere får felles gjeld, så vil fortsatt rentefradraget stå på hans selvangivelse. Denne må du overflytte manuelt for at du også skal få trukket rentene fra inntekten din.

Det er ikke sannsynlig at dere ville fått 23 000 delt på 2. Det kommer jo an på hvilke andre fradrag dere har.

Hvor stor formue står det oppført på deg i netto da? Står det beregnet noe formuesskatt på deg?

Skrevet

Du skal ikke betale !

Du kan sjekke hva du eventuelt får igjen/må betale på skatteetaten.no, men da må du ha disse kodene for å logge deg inn.

Du vil få tilsendt ny giro/brev så lenge dere har forandret på selvangivelsen. Derfor skal du ikke forholde deg til den som er sendt ut.

Dessuten gikk vel betalingsfristen for restskatt ut for et par uker siden..? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...