Gjest Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 "Vinner de rødgrønne valget, lover SV å gjøre barnehagene enda billigere." står det i Dagbladet. Ettersom vi ikke er kvitt Kristin Halvorsen nå, går jeg ut ra at løftet om full dekning er oppfylt? Alle politikere lyver, men noen mer enn andre...
verdens heldigste mamma Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Gi oss heller flere barnehageplasser enn at de som allerede har skal få dem enda billigere!
Sjefsmegga Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Typisk valgløfte som de ikke kan innfri. Bare det å love full dekning innenfor den tidsfristen de satte opp skjønte jo folk flest var umulig å innfri. Er tydelig at de ikke forstår alle prosessene i samfunnet som må til for å realisere slike planer. Det må utdannes nok folk, det må være ledige etrepenører til å bygge osv. Det står faktiks ikke bare om penger. Å love rimeligere plasser blir nok lettere å overholde, men tror ikke det er viktigst for folk flest akkurat nå, for nå er faktisk barnehage billig for folk flest, og de som har dårlig økonomi av div. grunner kan få hjelp fra kommunen, Nav etc med å få dekt inn store deler tross alt. Jeg er mer opptatt av skolene våre, veiene,helse og de eldre nå. Om en barnehageplass koster 1500kr eller 2500kr spiller mindre rolle.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Skjønner ikke at de tør love slikt, jeg, når alle vet at det er bløff. Skjønner heller ikke folk som stemte SV ved valget, og håper de ikke gjør det igjen...
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Folk flest har da ikke behov for billigere barnehageplass, men en plass hadde jo vært kjekt.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Jeg stemte SV sist, men ikke igjen.. Bare tomme løfter *rister på hodet*
verdens heldigste mamma Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Er det noen her som stemte SV, og som faktisk trodde at de skulle klare det? Og som nå er overrasket?
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 He he, jeg har ikke stemt sv siden jeg stemte for første gang i lokalvalget der jeg vokste opp. Dama på førsteplassen til sv kom seg jo inn i kommunestyret med reiste til latin-amerika etter et års tid for det var jo kjedelig med politikk på heltid må en jo skjønne ... det var siste gangen jeg tok sv alvorlig :-P
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Går vel på samme måten som at hun skulle gå av viss det ikke ble full dekning det. Høna sittter der jo enda......
Sjefsmegga Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Bare det sier jo sitt. Men nå er jeg Høyre-tilhenger og har et politisk syn som er noe blåfarvet også.
solstråle69 Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Noe må de vel finne på... Ække så rart, for nå sitter vi med en regjering som lager et enormt klasseskille - stikk i strid med hva de står for. Lurer på hvordan de skal redde seg inn igjen.
solstråle69 Skrevet 7. mai 2009 #14 Skrevet 7. mai 2009 Jøss. Er det ingen som skal forsvare Kristin & Co her i dag da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå