Gå til innhold

Noen akvarister her..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell om akvariet, liter og hva du har oppi.. Og hvor

mange akvarier du har..

Vi er nede i 2 stk kar nå..

Før jul hadde vi ni stk.. Drev med oppdrett..

De karene vi har nå er en 170 liter med discus, ancistrus og albino pansermalle, discusen er til salgs nå, orker ikke å dra de med meg 90 mil.. Dette karet blir lagt ned så snart fiskene er borte.. Men, skal ha discus igjen, eller malawi ciklider..

Det andre karet er 5 åringen sin, 120 liter med guppy, endlers guppy og en salig mix av disse, platy, cherrybarbe og ancistrus.. Disse fiskene skal vi ta med oss.. Håper vi berger fleste parten..

Har gardert meg med filtergugge når vi kommer fram, slik at vi unngår nitritt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Vinker* Vel, er mini-akvarist ;) Har hatt akvarie siden 7 års alderen,- er nå 35... Begynte jo pent med 25 liters,- har nå 370 liters...

Har vært innom en del forskjellig, nå med stor tank ville jeg jo ha større fisk ,- har alltid vært en guppyjente... Hadde en stund en 110 tank med guppyer samt større i den store tanken...Men avviklet 110en før jeg skulle bli mamma første gang og dermed for guppyene oppi den store... Og de store fiskene for ut ;)

Har nå pleccostomus og indiske glassmaller,litt keisertetraer og khuli-åler etc men aller mest splithale guppyer, de fleste stammer fra endlersguppyer. Fantastiske farger!

Jeg skaffet meg endlers første gang jeg så dem, de var da solgt som villguppy/forfisk.... Lite visste jeg om hvor spesielle de var. Hadde den gang hunner og alt,- og hadde jeg visst hvor utdøende de var som rase så hadde jeg jobbet for å beholde renheten...Men jeg blandet dem med annet før jeg visste bedre..Har nå endel gullguppy-endlers... Ganske pene ;)

Jeg er og blir en splitthaleguppy-jente:) Sikkert blasfemisk å bruke en 370 liters til guppyer,men,men. Det er de jeg trives best med og som jeg syns er vakrest :) Skulle gjerne hatt noen mindre guramier og cichlider,med da ryker litt unger.... Vi får se :)

Skrevet

Disse guppyene som jeg har var mixet fra vi kjøpte dem i butikken.. SÅ derfor er det sånn her.. Vet at Endlers og vanlig guppy helst ikke skal mixes..

Hadde en 540 liter med 11 discus i, det var salig stort.. Blir ikke til å skaffe meg det flere ganger.. Når vi har slått oss til ro i nord norge skal jeg ta sikte på en 300-350 liter..

Det var et stort kar til småfisk, men tenker det er sikkert nydelig når man har nådd et visst antall.. ;o)

Skrevet

Jeg lurer på om der finne renrasede endlers igjen,jeg.... For habitatet deres er borte såvidt jeg vet, de finnes kun i fangenskap nå... Synd,med en såpass spesiell fisk....

Discus er jo fantastisk vakre! Har egentlig hatt lyst på et par eller to for å se hva jeg kunne fått til... Men merker nå at det holder med barn for øyeblikket. Dette er også det lengste jeg noensinne har vært uten hund...Min "belgcoatede flatbrador" døde i fjor sommer 16 år gammel og før det er vel 2 mnd det lengste jeg har vært uten...

Vi får anskaffe oss en når lillemor er litt større og nurket har blitt født og noen år til...

Klarer ikke forestille meg et liv uten dyr, men for nå får guppyer og undulater holde ;)

Har dere andre dyr enn fisk?

Skrevet

Hei... Dette var gøy og lese.

Nå er vi nede i 1 240 liters kar. Hadde 4 kar på det meste. Ble smittet av liter-syken. Fisk er kjempemor, og ren terapi og se på..

I karet nå har vi to stk ancistrus, en perlegurami, 10 stk sorte scalarer (kjempepene) En hvit og svart flekkete scalare, kampfisk hanne (ikke skjønner jeg at det går bra oppi der..) og en øreål. (denne er kjempekul)

Den kuleste fisken jeg har hatt må være black ghost. Men den er død nå. Hadde jeg kunnet, ville jeg hatt en til av denne. Men det går ikke sammen med øreålen.

De andre karene vi hadde var det et rekekar.Røde kirsebærreker Det var stilig! De formerte seg fort og mye.

Også var det et kar med prinsessen av zambia. Det var skjønne fisker. De klarte vi å få yngel på.

Skrevet

Var ihuget akvarist en gang i tiden, men gikk lei. Nå har jeg ett akvarium oppe. En 350 liter med div møl i :) Er kirsebærreker, noen guppy, 4 ancistrus og div annet smått. Vet egentlig ikke hva jeg vil ha i det av fisk men er veldig fornøyd med plantelivet for det er tett urskog blitt.

Før drev jeg med discus og altumscalare. Er mine favoritter, men nå som vi har reker så passer ikke de inn. En dag skal jeg finne ut hva jeg skal ha i akvariumet. Skal i hvertfall ha inn et sommerciklidepar de er så søte, så noe med rød farge i. Blir nok et søtt lite selskapsakvarium.

Skal lage rugehus til ancistrusene, tror jeg har et meget rugeklart par :)

Skrevet

Uglemamma

Vil bare si sånn at du vet det, discus er en stimfisk og skal helst være fler enn 5 stk, og så krever hver og en 50 liter.. såfremt du ikke starter med yngelprosess på ett lekspar, da bør de være kun 2 stk, de blir så agressive, spesielt i et lite kar på 240-250 liter med andre discus og fisker..

Har også hatt hund i 16 år, det er lenge det.. Det var en border collie/buhund..

Ang. det med endlers så er jeg ikke sikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...