JPG2011 Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Vi har en jentekatt på 2-3 år. Hun liker IKKE andre katter, og jager nabokattene. Saken er den at jeg virkelig ønsker meg en katt til. Tenkt på det lenge, men hvordan vil det gå med den katten jeg har nå da? Hvordan kan jeg venne de til hverandre uten full skjærings? Lyst på en jentekatt til, men det er kanskje bedre med en hannkatt eller?
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har hatt katt i hele mitt liv, men ikke prøvd ut flere. Eller det vil si, har til dels det, men bare for kortere periode. Vil tro at det kan gå greit dersom dere tar inn en kattunge. Da vil den katten dere har nå, være den lille overlegen. Og kanskje ikke føle seg truet av den andre. Men hvordan dette blir når den lille blir stor vet jeg ikke. Det tilfellet vi har prøvd, var voksen kastrert hannkatt og kattungen var hunnkatt. Ingen tvil om at den voksne hannkatten var sjef - og han hadde vel ikke så mye til overs for det lille nøstet heller. Men hun gav ikke opp, "jaget" på ham hele tiden, og fikk seg noen karameller. Men de ble stort sett gode venner til slutt. Respekterte hverandre - og visste hvor de hadde hverandre - og det fungerte helt greit. Når det gjelder hunnkatten nå, (hannkatten er død), så er det noen katter i nabolaget som hun går helt greit overens med. Og så er det noen hun slåss og kjeppjager vekk. Har hørt om tilfeller da en hunnkatt har fått seg et kattekull, og hvor eieren har bestemt seg for å ta vare på en av kattungene. Og da har den voksne hunnkatten etterhvert flyttet ut. Den vil ikke dele livet med kattungen.... men finnes sikkert motsatte tilfeller også...
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Helt umulig å si hvordan det vil gå. Det kan være at den eldste katta deres forsvinner eller det kan gå kjempefint. Hvordan du går frem for at det skal gå bra, vet jeg faktisk ikke. Kan du ikke høre med vetrinæren din da?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Snakk med vetrinær. I tillegg, noen dager før en evt ny katt kommer kan du kjøpe Feliway. Det er feromoner som gjør kattene roligere, demper stressnivå og lign. Du bør absolutt få tak i en kattunge. Og du bør kastrere kattene om det hittil ikke er gjort Jeg vet av 4katter i min slekt/omegn som IKKE har likt andre katter, men som har taklet kattunger. Især jenter er lettere på den måten. Snakk med vetrinæren din, de har mange tips og råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå