Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 7-åringen min hater brillene sine. Og når min samboer bruker linser, har hun veldig lyst til å bruke det hun også. Mast i flere mnd nå..
mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Mener jeg har hørt optiker si 7 år!
mai^prinsessa Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 du kan nok begynne når hun er 7 år.. ring optiker vel
2fat2fly Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Jeg begynte med linser for 16 år siden, da jeg var 10. Gikk helt greit, og kunne sikkert begynt tidligere også. Datteren min begynte med linser da hun kun var 3,5 mnd(!), men det kan kanskje ikke sammenlignes, hun ble født med grå stær.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Det viktigste er at hun er moden nok for det. En 7-åring kan være like moden for linser som en 10-åring. Hun må forstå viktigheten av hygiene i allefall. Jobbet hos en optiker tidligere og hadde linseopplæring på ei som tydeligvis var for ung. Hun fikk forklart av optikeren hvordan hun skulle håndtere linsene, vaske hendene sine og holde alt rent mens hun holdt på. Det hele tok sånn tid at jeg fikk komme inn og ta over litt (må ikke være optiker for å lære opp folk til bruken). Jenta styrte sånn med linsene at hun ikke fikk de inn. Og hele tiden så strøk hun hendene mot buksene, av en eller annen grunn. Jeg sa at nå hadde hun tatt hendene bort i buksene så nå måtte hun vaske hendene på nytt (best å være nøye i begynnelsen uansett). Hun vasket seg, tørket hendene litt på papir og så strøk hun de på buksene for å tørke de helt. Så jeg gjentok at nå måtte hun vaske hendene igjen og det samme skjedde om og om igjen. Jeg vet ikke om hun var stresset eller hva, men hun var ikke moden for linsene... Det virker jo som om jenta di er klar for å prøve linser. Dere får uansett ikke gå hjem med linsene uten at hun har vist at hun behersker bruken alene foran de som jobber der. Så får dere passe på sammen at hun ikke bruker linsene når hun er syk og at hun lar øynene hvile innimellom. Og dere må uansett ha briller til henne de dagene hun ikke kan bruke linser. Noe jeg la merke til er at de barna som fikk velge innfatning selv, valgte den på akkurat samme måte som de voksne gjorde og de var mye mer fornøyd enn de barna der voksne valgte for de. Bare et tips! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå