*Lunamor* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Jeg fullammer og lurer på om det er greit å ta paracet og hvor mye kan jeg ta? har sånn hodepine:( gutten min er forresten 5 uker.
Jente2011 Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 står vel på pakningen? Jeg tok en 500mg eller va det nå er da jeg hadde vondt i hodet:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. 1 g bør du ta for å få bukt me hodepina :-) Evnt ha kalde omslag på panna og om du har aromalampe hjelpe lavendel mot hauverk, du kan også smøre lavendel rett på tinningen :-) Go bedring!!! Har sjøl migrena å vet så altfor godt kor jævli d e :-(
*Lunamor* Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 Takk for svar! Har desverre rotet bort pakningvedlegget! Da tar jeg 1 g og håper hodepina gir seg litt!
Babyønske �� Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Bare et tips, pakningsvedlegget til alle medisiner finner du på www.felleskatalogen.no. Så vet du hvor du kan gå en annen gang du trenger å vite lignende :-)
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Jeg hadde veldig smerter etter fødsel pga at jeg ble sydd på nytt ei lita uke etter fødsel. Fødselslegen min sa at jeg trygt kunne ta dobbel dose i forhold til det som sto på pakningsvedlegget (paracet)! Hadde forresten en operasjon i ei tå for ikke så lenge siden. Lege på legevakten sa at jeg kunne ta en kombinasjon med 3 ibux og 2 paracet 4 ganger i døgnet mot smertene. Fullammet begge gangene... Så man kan tydeligvis ta en del (mer enn jeg trodde i alle fall) uten at det skal påvirke barnet du ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå