Sweet :-) Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Det var jo det sist jeg gikk gravid.... Var på 1kontroll her om dagen, gikk bare uten å tenke på noe betaling (av gammel vane fra sist). Men i går kom det faktura i posten. Så før jeg ringer å klager, må jeg bare få bekreftet at det ennå er gratis!!!
Tired mama Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Var det da jeg gikk gravid sist i hvert fall! Fødte for 2 måneder siden. Men om man går til en privat jordmor koster det selvfølgelig penger..
solstråle69 Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Nå er det to år siden jeg gikk gravid, men da var det gratis - selv om jeg gikk til privat jordmor.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har bare gått til lege og har ikke betalt noe. Slapp til og med å betale for første legekonsultasjon med brystbetennelse etter fødsel, men det tror jeg bare var legen som var grei, hehe. Svangerskapskontroller (hos lege i alle fall) skal ikke koste noe, utenom feks det blir foretatt celleprøve - da betaler man for "utstyret".
Sivalur Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Jo de er da det. Jeg betaler hvertfall ingenting når jeg er på svangerskapskontroll hos legen. Men var der en gang med noe som ikke var relatert til svangerskapet, da betalte jeg.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Alltid gratis, med unntak av private jordmødre eller leger som ikke får statlig støtte. Jeg var forøvrig å tok celleprøve og biopsi på sykehuset pga blødninger i 3. trimester. Jeg måtte ikke betale noe, heller ikke for ustyret.
mamarama og lille banan Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 alle svangerskapsrelaterte undersøkelser er gratis, det samme er det for barn under 12 (?) år. klag, og krev å få pengene tilbake.
J, J og meg:) Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Skal være gratis. Men første gang jeg var gravid klarte jeg ikke helt å tro det, fikk de derfor til å ta en graviditetstest er også.... den måtte jeg betale for.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Jeg har aldri betalt, hverken hos jordmor, lege, legevakt eller på sykehuset. Er gravid nå...
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Er ikke sikkert at sekretæren har fått med seg at det var en svangerskapskontroll, og da sender de nok ut faktura for uoppgjorte timer Ring dit og spørr du, så får du nok en beklagelse for feilaktig fakturering.
gutta på tur Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 Det er helt gratis, også seks måneder etter fødsel. Ring legekontoret, sikkert bare en glipp!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 jeg betalte 240 kroner på første kontroll, etter det var det gratis. bortsett fra privat ultralyd.. det var dyrt..
It's all about me Skrevet 7. mai 2009 #14 Skrevet 7. mai 2009 Alt skal være gratis, også første kontroll. Betalte du har du brukt unødvendige penger.
Gjest mphs Skrevet 7. mai 2009 #15 Skrevet 7. mai 2009 Alle kontrollene skal være gratis i svangerskapet og en etterkontroll, men om du hadde gynekologisk undersøkelse må du betale for materialet til den.
Gjest Skrevet 7. mai 2009 #16 Skrevet 7. mai 2009 husker jeg måtte betale første timen når jeg gikk gravid sist nå,men gjerne jeg egentlig ikke sko det? hmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå