Gå til innhold

Pannetermometer, får det bare ikke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye skryt om disse pannetermometrene, men vi får det bare ikke til i det hele tatt.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast det og kjøp et som du kan putte i stumpen, da får du i tilegg riktig tempratur også.

Skrevet

Har et til stumpen. Men 3,5 åringen blånekter. Han blir helt krakilsk når han hører snakk om å ta tempen. Derfor jeg kjøpte jeg pannetermometer som mange skryter av.

Skrevet

Jeg har stort sett hørt neggative ting om dem. Det hadde vært greit om de fungerte, men det gjør de ofte ikke. Det gjelder ofte for øretermometer også.

Vil du ha en sikker måling er det stumpen som gjelder. Noen ganger må man bare si til ungene at de må. Det gjør ikke vondt.

Skrevet

hvor setter du det når du måler da? prøvd å sette det godt inntil tinningen?

Skrevet

Setter det i panna og drar det forbi tinnngen, sånn som det står forklart i brukerveiledningen.

Har nå invitert meg selv til kurs hos en veninne.

Skrevet

Hiv skiten! Noe forbanna humbugg faktisk, kan umulig være noen med en viss peiling på det som har skrytt av det i hvertfall.

Skrevet

Øretermometer av skikkelig kvalitet funger mye bedre, men da må man lære teknikken og bare for barn over 1 og kansje helst 2år pga trange øreganger hos de minste. Man bør også ta høyde for ørevoks som kan forstyrre. Lurt å måle i begge ører to gang for sikkerhets skyld. Høyeste målte temperatur er den man skal gå utifra da. NB! Merk at ved ørebetennelse så kan det faktisk måles noe forhøyet temp pga selve ørebetennelsen. Kontroll måling rektalt anbefales også, men øretermometer er supert særlig på natta for å holde litt øye med febersyke barn.

Å bruke øretermometer er bedre enn å ikke bruke noe, et vanlig termometer under arma er også bedre enn ingen måling overhode. Å tvinge barn eller voksne for den del til rektal temeraturmåling er faktisk på grensa til overgrep i mine øyne.

Gjest Tale30
Skrevet

Hva er det du ikke får til da?

Skrevet

Jeg får rett og slett for lav temp. 36,6 er det meste jeg har fått på jr. Når jeg måler mange ganger på meg selv har jeg en gang fått 37,5. Men det var kun en gang. Noe gjør jeg galt som ikke får det til.

Skrevet

Faktisk har mange temp naturlig på 36.5, så ikke umulig det stemmer. Men uansett så er slike måleinstrumenter for sårbare for andre yttre faktorer som påvirker temperaturen på huda, både i forhold til å måle for høy temp og for lav.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg bruker pannetermometeret for å få en indikasjon, og tar i rumpa hvis den er høyere enn den tempen hun normalt ligger på. Jeg har også fo det meste 36,5-36,9 på pannetermometeret når jeg måler jenta mi, men det blir det samme når eg tar i rumpa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...