lamana Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Gutten min på 5 mnd liker ikke andre typer grøt. Men risgrøt med banan-nam nam. Men den er jo veldig søt!!! Er det greit å gi den til han 2 ganger om dagen? Han kommer jo aldri å spise de andre typer hvis han blir vant til søt grøt. Hva er deres erfaring? Noen råd?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Har du prøvd ALLE andre merka? :-) Småfolks nattgrøt e også ganske søt, men inneholde ikke frukt :-) Trur d går helt fint! E jo ikke tilsatt sukker, men fruktsukker fra banan :-) Du gir sikkert frukt i tillegg? Blir vell det samme? Hørt andre ha go erfaring me å gi havregrøt naturell f.eks me fruktmos på? :-)
lamana Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 Nei, ikke alle. Vi prøvde risgrøt og maisgrøt. i dag skal vi smake havregrøt med ris og hvete. Hvor får man kjøpt småfolks nattgrøt, har ikke sett den på rema. Bruker å handle der. Han får fruktpure i tillegg
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Bare nån remaer som har dn :-( Vi bruke handle på rema, men av og til tar æ på tur på Rimi eller Spar, for dær har dm andre typa ;-)
Mamman til Alida J. Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Her måtte jeg blande banan i grøten når min var på samme alder. Og det gjør ingenting ble jeg fortalt. Hun vokste det fra seg etter hvert (er nå 7mnd)...så tror nok det at gutten din vil det å.
Lemonia Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Jeg lager sviskemos (koker svisker i vann og moser i blender, fryser i isbitformer og har et par isbiter) og blander i grøten, det elsker gutten min og jeg får samtidig kontroll på hvor mye søtt som går i grøten. Mild havregrøt (Havregrøt ris og hvete heter den vel i Norge) med hjemmelaget sviskemos er hans favoritt så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå